Haber Sırası

Düz Lise mezunları KPSS’de hangi memurlukları tercih edebilir?

Düz Lise mezunları KPSS puanı ile hangi devlet memurluğu kadrolarına atanabilir? Düz Lise KPSS atama puanları kaç puan seviyelerinde?

Düz Lise mezunları KPSS’de hangi memurlukları tercih edebilir?
24 Haziran 2016 - 0:50 'de eklendi ve 185150 kez görüntülendi.

Lise, Meslek Yüksek Okulu ya da Fakülte mezunu ne olursanız olun eğer kendi işiniz yoksa ve iyi bir iş sahibi olmak istiyorsanız ilk seçeneğiniz KPSS ile atanabileceğiniz devlet memurluğu kadrolarıdır. Türkiye’deki 2,3 milyonluk işsizler ordusuna katılmak istemiyorsanız, KPSS’ye çok sıkı bir şekilde hazırlanmanız gerekiyor. Devlet memurluğu kadrolarına atanma konusunda açılan kadro sayısı itibari ile Fakülte mezunları diğer mezunlara göre bir adım, hatta birkaç adım önde diyebiliriz. Meslek Yüksek Okulu mezunları da Lise mezunlarına göre bir adım önde görünüyorlar. Halkanın son zinciri olan Düz Lise mezunlarının memurluğa atanmaları ise oldukça meşakkatli bir süreç.

---Sponsor---

Düz Lise mezunları KPSS’de hangi bölümleri tercih edebilir?

Öncelikle şunu belirtelim ki düz lise mezunlarının KPSS ile atama yapılan devlet memurluğu kadrolarına atanabilmeleri için KPSS’den çok yüksek bir puan almaları gerekiyor. Bunun nedeni ise Düz Lise mezunları için açılan kadro sayısının oldukça kısıtlı olması. Yani açılan kadro sayısı ne kadar az ise KPSS’den alınması gereken puan da o kadar yüksek olmak zorunda. Çünkü ancak KPSS’den yüksek puan alarak diğer Düz Lise mezunu rakiplerin önüne geçilebilir.

Son dönemlerdeki KPSS tercihleri incelendiğinde Düz Lise mezunları için taban puanların 95’e kadar çıktığını görebiliyoruz. Memur adaylarının 95 ve üstü puanlarla düz memurluk, VHKİ ve Bilgisayar İşletmenliği gibi kadrolara atanma şansı var. Ancak daha düşük puanlarla da atama yapılan memurluklar da var. Bunlar genelde şoför, hizmetli vb. gibi diğer memurluklara nazaran daha alt sınıf kadrolar olarak dikkat çekiyor.

Lisede alınan bilgisayar dersi, bilgisayar işletmenliği sertifikası yerine geçer mi?

Ancak 70 ve üzeri KPSS puanı aldıktan sonra tek alternatifiniz tercih yapılarak sonuçlanan Genel Atamalar değil. Birçok devlet kurumu Genel Atamalar’ın dışında ara dönemlerde memur alımı yapıyor. Ara dönemlerde yapılan bu atamalar “açıktan atama” şeklinde ifade ediliyor.

Özellikle Genelkurmay Başkanlığı’na bağlı Kara Kuvvetleri Komutanlığı, Hava Kuvvetleri Komutanlığı, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı ve Jandarma Genel Komutanlığı yıl içinde çok sık açıktan atama ile işçi ve memur alımı yapıyor. Bu memur alımları içinde Düz Lise mezunları için ayrılan kadrolar da yer alıyor. Ancak bu atamalarda ilk olarak bir önceki paragrafta bahsettiğimiz KPSS’den en az 70 puan almak şartı ile karşılaşacağınızın altını şimdiden çizmekte fayda görüyoruz.

Yukarıda saydıklarımızın dışında Düz Lise mezunlarının son yıllarda en çok rağbet gösterdiği bir başka memurluk da “Zabıt Katipliği”. Zabıt Katibi olabilmek için yine KPSS’den en az 70 puan almak ve Adalet Bakanlığı’nın ilgili kurumlarının yaptığı “10 parmak klavye sınavı”nı başarıyla geçmek gerekiyor.

Daha kapsamlı bir araştırmak yapılarak “Düz Lise mezunları KPSS’de hangi bölümleri tercih edebilir?” sorusuna daha fazla alternatif üretmek mümkün. Bu konuda Düz Lise mezunları kendileri için en iyi seçenekleri araştırma yaparak tespit edebilir.

Lise mezunlarının KPSS 2016/2 tercihlerinde yazabileceği kadro sayısı yalnızca 151 adet olarak açıklandı!

Düz Lise Mezunlarının Tercih Edebileceği Kadrolar (Merkezi Atamalar için geçerlidir. Açıktan atamaları kapsamaz.)

NOT: Düz lise veya şu anki adıyla Anadolu Listesi mezunu olanlar, 21-30 Aralık 2016 tarihleri arasında yapılacak merkezi atama tercihlerinde aşağıdaki kadroları tercih edebilir.

  • Memur (Bazı kadrolarda sertifika şartı var.)
  • Bilgisayar İşletmenliği (MEB onaylı Bilgisayar İşletmeni Sertifikası şartı var.)
  • Veri Hazırlama Kontrol İşletmeni (MEB onaylı Bilgisayar İşletmeni Sertifikası şartı var.)
  • Şoför (Sürücü belgesi şartı var.)
  • Kaloriferci (M.E.B.’Dan Onaylı Doğalgaz Kalorifer Ateşçiliği Sertifikası şartı var.)
  • Aşçı (M.E.B.’Dan Onaylı Aşçılık Sertifikası Sahibi şartı var.)
  • Hizmetli (Güvenlik Soruşturmasının Olumlu Sonuçlanması şartı var.)
  • İtfaiye Eri (C sınıfı sürücü belgesine sahip olma ve bazı özel şartlar var.)

Etiketler :
HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

 BU HABER HAKKINDA YAPILAN YORUMLAR

( 321 Yorum )

  • mert ;

    başlıktaki sorunun, metinde cevabı neden yok. Düz lise mezunu, Hizmetli,memur,vhki, ehliyeti varsa şöför, bilgisayar sertifikası veya bilgisayar dersini aldığını belgelerse bilgisayar işletmeni kadrolarını tercih edebiliyor.

    28 Ağustos 2015 12:21
    • Ferhat YILMAZ ;

      Haberi okumadığınız belli oluyor. Haberde kabak gibi yazmışız

      “Bunlar genelde şoför, hizmetli vb. gibi diğer memurluklara nazaran daha alt sınıf kadrolar olarak dikkat çekiyor.” “Yukarıda saydıklarımızın dışında Düz Lise mezunlarının son yıllarda en çok rağbet gösterdiği bir başka memurluk da “Zabıt Katipliği”

      Tamam ilgilisiniz belli ancak bazı şeyleri yargılamadan önce o konu hakkında tam bilgi sahibi olmanız gerekiyor.

      1 Eylül 2015 14:57
      • halil mert ;

        adam haklı bir eleştiri yapmış. yazdığı doğru başlıkta ki sorunun cevabı metinde yok. kabak gibi falan yazılmamış. evet haklısınız araştırmak lazım, bizde araştırıyoruz, arama motoruna yazınca sizin bu saçma makaleniz çıkıyor, bizde zaman kaybetmemize rağmen okuyoruz ama sonuç hüsran. işinizi düzgün yapın ve eleştirilere açık olun. kabak gibi değil….

        20 Ağustos 2016 15:02
        • Ferhat YILMAZ ;

          Neyin cevabını bulamadınız haberde? Tam olarak ne istiyorsunuz? Haberin başlığı “Düz Lise mezunları KPSS’de hangi memurlukları tercih edebilir? Haberde de liste halinde tercih edilebilecek memurluklar verilmiş durumda. Daha ne istiyorsunuz? Bu sorunun başka nasıl bir cevabı olabilir?

          21 Ağustos 2016 00:18
          • Cemre ;

            tam olarak bi liste verilmemis.Aradıgımızı bulamıyoruz.3-4 yer belirtmeniz yetmiyor.meslek liseleri hakkında daha fazla bilgi var bir sürü bölüm verilmis.dogal olarak biz istedigimize ulasmakta zorlanıyoruz burda o kadar düz lise mezunu 4-5 mı tercih yapacak pardon anlayamıyoruz yani.makalelerinizi kendinize saklayın bize kesin bilgiler lazım.

            9 Aralık 2016 20:14
          • Ferhat YILMAZ ;

            Kesin bilgileri tercih kılavuzu yayınlandığında görürsünüz. Düz lise mezunlarının tercih yapabileceği kadro sayısı 5-6’yı geçmiyor zaten. Bu size yetmiyorsa meslek lisesine kayıt olup onu bitirmeniz gerekiyor. Yorumcu ukalalık yaparsa haberi yazana da böyle bir hak doğuyor. Gelip burada saçma sapan eleştiriler yapamazsınız.

            9 Aralık 2016 20:45
      • Nurhayat ;

        Merhaba hocam ben 1993 duz lise mezunuyum 2016 da 62 puan aldim elimdeki sertifkalar ozel guvenlik ,daktilografi sertikfasi giyim sertikfasi var .hangi bolumleri tervik edebilirim memurluk icin

        16 Aralık 2016 21:43
    • fgn ;

      Mert bey gercekten düz lise mezunlari vhki ye ataniyor mu,,

      11 Şubat 2016 20:23
    • Ufuk2696 ;

      Hocam merhaba ben duz lise mezunuyum suan bir universitede elektrik elektronik muhendisligi okuyorum ve bilgisqyar dersini aldim gectim office ve iki tane programlama programi biliyorum vhki veya bilgisayar isletmeni kadrolarina tercih yapabilir miyim

      19 Ağustos 2016 12:30
  • melike ;

    Ben anadolu lisesi mezunuyum 2014 te ortaogretim kpss ye girdim 73 puan aldim suan siyaset bilimi ve kamu yonetimi okuyorum bu haziranda yapilacak son tercihler de atanabilir miyim atanirsam da ne olarak atanirim yardimci olabilir misiniz ?birde atanirsam okula devam etme sansim var mi ?

    24 Şubat 2016 00:10
    • oğuz ;

      acaba bu sorunun cevabını öğrendiniz mi burda paylaşır mısınız cevabını bulduysanız

      4 Mart 2016 16:37
      • özge kartal ;

        Çok saçma devlet kpss n de memur alım az alan tercihi yapılyor yõnetmeliğe sormak lazım.m
        Önemli bir konu ;,,,,,,
        Snav alanı genişletmek lazm seçimde– lütfen ilgilenilmesi gerekir”*;,;;;;;;;;

        9 Mayıs 2016 14:38
    • CİHAN ARSLAN ;

      melike hanım bir sey sorucaktım ?düz lise mezunuyum kpss ye gircem ekimde ,bide üniversite1. sınıftayım maliye okuyorum sizce 70 üstu puan alırsam atanabılırmıyım?

      24 Haziran 2016 11:55
      • Can ;

        Ustam 2014 teki kpssde hazırlanmadan 90 küsur puan yapmıştım fakat genel atamada and. lisesi mezunu olduğum için söfor ve hizmetli haricinde düzgün bi kadro bulammıstım.Bu sene calısıp 95 civarı bi puan yapsam herhangi bir memurluğa yerleşme şansım ne olur

        23 Ağustos 2016 17:06
    • Zana kurdî ;

      Evet yigen atanman okula devam etmeni engellemez

      21 Kasım 2016 20:38
  • Su ;

    Arkadaş liseye girerken anadolu lisesi ile meslek liseleri arasindaki puan farkina bak bide mezun olduktan sonra kpss atamalarina hak mi bu.

    12 Mayıs 2016 13:19
    • Ferhat YILMAZ ;

      Anadolu Liseleri mezun olup memur olarak atanma yeri değildir. Üniversite eğitimine hazırlık yerleridir. Liseyi bitirip memur olmak istiyorsanız Anadolu Lisesli tercih etmeniz çok mantıksız.

      24 Haziran 2016 16:05
      • murat ;

        hocam merhabalar;

        sorum olacaktı size, cevaplarsanız çok sevineceğim. teknik lise, bilişim teknolojileri (bilgisayar) bölümü mezunuyum. bu yılki sınava kpss ortaöğretim düzeyinde gireceğim.

        lisede okumuş olduğum bu bölümün, atanma konusunda bana ne gibi avantajı olur? tahmininizce en az kaç puan almam gerekir atanmam için? teşekkürler.

        2 Temmuz 2016 05:52
        • Ferhat YILMAZ ;

          Bilişim Teknolojileri bölümünden mezun olanlar KPSS ile Teknisyen kadrolarına atanabilir. Geçtiğimiz dönemleri incelediğimizde atanmak için minimum 79 ve üzeri puan almak gerektiğini görebiliyoruz.

          2 Temmuz 2016 14:46
          • murat ;

            Ortaöğretim düzeyinde KPSS’ye girenler Şoför, İtfaiye Eri, Zabıta Memuru, Kaloriferci, Hizmetli, VHKİ vb. gibi kadrolara atanabilir. şeklinde cevabınız olmuş başka bir soruya hocam. ben de bu bölümleri tercih edebilir miyim bilişim teknolojileri mezunu olarak? illâ teknisyen olarak tercih yapmak zorunda değilimdir galiba… ayrıca kaynak tavsiyesi isteyeceğim sizden hocam konu anlatımı ve soru bankası için. sağ olun hocam allah razı olsun ilginiz ve cevaplarınızdan dolayı.

            3 Temmuz 2016 04:09
      • murat ;

        hocam, ortaöğretim için bu yıl kasımda olur mu sizce tercihler? olmazsa da kasım tercihlerinin bir sonraki aya verilme ihtimali nedir? ya da direk haziranda mı yapılır acaba?

        14 Eylül 2016 19:49
      • seyful nebi ekmen ;

        ya benim anlamadığım ortaöğretim ceza infaz kurumu yazamıyor mu anadolu lisesi üniversite hazırlık yeri de zaten üni okuytoruz ama belki ikinci öğretim olduğumuz için gündüz memur olmak istiyoruz admin de eğitimci kesildi başımıza

        20 Ekim 2016 14:11
        • Ferhat YILMAZ ;

          Memur olmak istiyorsan buralarda fazla laf kalabalığı yapmayıp ders çalışsan iyi edersin genç arkadaşım. Kimse senin memur olmana engel olmuyor. Ortaöğretim, Önlisans ya da Lisans mezunu kriterini ceza infaz kurumları kendisi belirliyor. Başvuru şartları sana uygunsa başvurur şansını denersin.

          20 Ekim 2016 19:49
          • Ufuk ÇOLAK ;

            Merhaba hocam ben düz lise mezunuyum ve MEB onaylı bilgisayar,tıbbı sekreterlik ve büro yönetimi sertifikalarım var kpss de geçerli oluyor mu ?

            19 Kasım 2016 11:58
          • Ferhat YILMAZ ;

            Merhaba evet sertifikalarınız bazı kadrolar için aranan sertifikalardır ve bu kadroları tercih edebilirsiniz.

            19 Kasım 2016 16:06
      • betül ;

        Ferhat bey mesleğiniz gereği eleştiriye açık olmanız gerekiyor hakaret boyutuna gelmiş bi durum yok bende düz lise mezunuyum ve hangi memurluklardan yararlanabilirimi öğrenmek için girdim sayfanıza emeğiniz için teşekkürler fakat pek faydası olmadı

        12 Aralık 2016 22:09
    • dilek karataş ;

      Çok haklısınız o kadar anadolu ve düz liselerden mezun olanların atanabileceği kadrolar; hizmetli, şoför, kaloriferci, memur, zabıt katipliği … bir elin parmağını geçmiyor o kadar kişi varken açılan kontenjan sayısı da 54 dalga geçiyorlar sanki 🙂

      29 Aralık 2016 19:23
  • TTuba ;

    Ya biri bana yardimci olsun..Hemsire olmak istiyorum ama duz lise mezunuyum kpss den 80 85 gibi bir puan cikarsam yerlesebilirmiyim :/

    25 Haziran 2016 21:02
    • Seda ;

      Hemsirelik okumadan hemsire olmaniz imkansiz.

      29 Temmuz 2016 12:01
    • buse baş ;

      Canim bende 9.sinifta hemşirelik okuyordum sonra anadolu ya geçtim simdi 95 almaya calisicam kpssden aldigimiz puan 2 sene geçerli yani kpssden 70 ve üzeri al ve bekle üniversitede hemşirelik oku o zaman puan ise yaricak ve okurken atanabilicez

      29 Ağustos 2016 02:42
      • Ferhat YILMAZ ;

        Böyle bir sistem yok, lütfen diğer adayları yanlış yönlendirmeyin.

        29 Ağustos 2016 20:51
  • seher alperen ;

    Hocam size bi sorum olucak düz lise mezunuyum bu ekimde kpssye girmek istiyorum ayrıca 4 yıllık kamu yönetimi okuyorum birinci senem bitti kpss denir kaç puan alirsam atanabilirm bir de hangi bölümlere atanabilirim

    2 Temmuz 2016 16:42
    • Ferhat YILMAZ ;

      Okuduğunuz kamu yönetimi bölümünün bu yıl gireceğiniz KPSS ile ilgili yok. KPSS’ye Ortaöğretim düzeyinde gireceksiniz. Ortaöğretim düzeyinde KPSS’ye girenler Şoför, İtfaiye Eri, Zabıta Memuru, Kaloriferci, Hizmetli, VHKİ vb. gibi kadrolara atanabilir.

      2 Temmuz 2016 17:02
  • hatice ;

    anadolu lisesi yani düz lise mezumuyum bilgisayar sertifikam var kpss ortaöğretimde memur olma şansım var mı acaba vhki olma koşulları nedir puanları hakkında blgi verir misiniz? teşekkürler

    6 Temmuz 2016 14:33
  • Ceylan diri ;

    Mrb hocam ..ben iktisat üçüncü şimdi ogrencisym ..ortaöğretim düzeyinde kpss den yüksek puan alirsam hemşirelik tercih verebilir miyim. .lütfen cvp ..tşkler. .

    10 Temmuz 2016 16:49
  • Ali ;

    Mrb hocam ben teknik Lise mezunuyum bu sene ortaöğretim kpss ye hazırlanıyorum teknisyen olabilme şansım sizce nedir şimdiden teşekkür ederim

    11 Temmuz 2016 14:34
    • Ferhat YILMAZ ;

      Şansınız ne kadar çalıştığınıza bağlı olarak değişir.

      13 Temmuz 2016 11:47
  • gizemsayer ;

    Merhabalar. Ben duz lise mezunuyum. Suan orgun egitim sosyal hizmet okuyorum 4 yillik. Ama ben gordugume gore saglik memuru olarak atanabiliyormus duz lise mezunlari. Ama benim saglikla uzaktan yakindan hic bi alakam yok. Kpss de istenen puani alsam atanabilir miuim yani atarlar mi. Yardimci olur musunuz benim icin cok onemli.

    12 Temmuz 2016 11:18
  • eda ;

    hocam bu sene düz liseden mezun oldum, KPSS ye girip memur olmak istiyorum.hem memurluk yapıp hem üniversiteye hazırlanıp öyle devam etme gibi bir planım var …Sizce memurluk gelirmi, lütfen cevaplayın ….

    22 Temmuz 2016 23:56
  • sebiha yildiz ;

    Bende duz lise mezunuyum 99/2000 mezunuyum sizce. Banada memurluk hakki verilirmi

    25 Temmuz 2016 22:39
  • Yazgül ;

    Hocam bende kpss ye hazirlanicam düz lise mezunuyum hangi kaynaklardan çalışmamı önerirsiniz konu anlatimi , soru Bankası, ve deneme şimdiden teşekkürler

    27 Temmuz 2016 13:43
  • Yazgül ;

    Yalnız açık lise mezunuyum

    27 Temmuz 2016 23:49
  • Neslihan caliskan ;

    Hocam merhaba bi sorum olucakti. Ben turizm otelcilik lisesi Ascilik bolumu mezunuyum ama baska bir is yapmak istiyorum bu sene kpss e giricem. Hangi branslari tercih edebilirim?

    29 Temmuz 2016 22:59
  • esra yönet ;

    kpss94 tercih zamanım doldumu yada ne zamn ben bır turlu bulabilmiş değilim 🙁

    30 Temmuz 2016 00:04
  • esra yönet ;

    söförlükte bay bayan ayrımı yapılıyor mu , düz lise mezunuyum söförlükte de iyiyim tercihimde söförlüğü tercih edebilirim .

    2 Ağustos 2016 03:48
  • Ahmet ;

    Anadolu lisesi mezunuyum itfaiye eri olmak için ne yapmam gerek kaç puan almam lazım

    4 Ağustos 2016 00:09
  • Eskies ;

    Hocam selamun aleykum.bnde duz lise mezunuyum.üniversite okurken kpssden bi kuruma atanıp üniversitemede devam edebilir miyim.

    4 Ağustos 2016 01:11
  • Mehmet Yücel ;

    Merhaba hocam, şuan üniverste siyaset bi limi 3.sınıf öğrencisiyim ve liseden Muhasebe ve Finansman alanının DIŞ TİCARET dalından mezunum. Ortaöğretim kpss ile atamada mezun olduğum dal’ın bir ilişkisi bulunur mu? Her kafadan bir ses çıkıyor buyüzden en sağlıklı bilgiyi sizden alabileceğimi düşündüm. Şimdiden teşekkürlerimi sunuyorum.

    9 Ağustos 2016 20:39
    • Ferhat YILMAZ ;

      Bu yıl yapılacak Ortaöğretim KPSS sınavına girecekseniz, üniversitede okuduğunuz bölümün herhangi bir önemi yok. Tercihlerinizi de Ortaöğretim tercih kılavuzundan yaparsınız.

      9 Ağustos 2016 23:38
  • Mukaddes kızılkaya ;

    Lisede makine bölümünü bitirdim kpss den 69 aldım nereleri tercih edebilirim

    9 Ağustos 2016 21:48
    • Ferhat YILMAZ ;

      Kendi bölümünüzün tercih edebileceği yerleri ve “herhangi bir liseden mezun olmuş olmak” şartının yeterli olduğu kadroları tercih edebilirsiniz. Ancak 69 puan ile atanmanız neredeyse imkansız. Şans eseri hiç kimsenin yazmadığı kadroları yazarsanız bu puanla ancak o şekilde atanabilirsiniz.

      9 Ağustos 2016 23:39
  • günes ;

    hocam size sorum var anadolu lisesi mezunuyum şuan işletme önlisans okuyorum ve 2. sınıfa geçtim kpssye lise olarak başvurdum ve 2014 kpss lise puanım 72 hangi kurumlara başvurabilirim

    10 Ağustos 2016 21:00
    • Ferhat YILMAZ ;

      “Herhangi bir ortaöğretim kurumundan mezun olmak” şartı arayan kadrolara başvurabilirsiniz.

      10 Ağustos 2016 21:51
  • ayşe ;

    hocam bilgisayar sertifikam var düz lise mezunuyum kpss puanım 70 üstü hangi meslekleri seçmemi önerirsiniz bana önerileriniz nelerdir

    10 Ağustos 2016 21:10
    • Ferhat YILMAZ ;

      Veri Hazırlama Kontrol İşletmeni ve memur kadrolarını seçebilirsiniz.

      10 Ağustos 2016 21:50
  • Yuşa ;

    Merhaba arkadaşlar. 2012 anadolu lisesi mezunuyum Kasımda askere gitmeyi düşünüyorum. Ama bu kpss girersem askerlikten muaf olup memur olarak atanabilirmiyim kısacası: koruma memurluğu Polislik infaz memuru gardiyan türü memurluklar askerlikten muaf sayıyor mu. Askere Gitmeden memur olabilirmiyim Hangi memurluk için ne kadar puan almam beni aydınlatırsanız sevinirim.

    10 Ağustos 2016 22:45
    • Ferhat YILMAZ ;

      Yalnızca Polis memuru olursanız askerlikten muaf olursunuz. Diğer memurluklar da böyle bir ayrıcalık söz konusu değildir.

      10 Ağustos 2016 23:09
  • Halime Aks ;

    Hocam ben meslek lisesi çocuk gelişimi mezunuyum, nerelere atanabilirim ne gibi mesleklere? Cevaplarsanız çok sevirim şimdiden teşekkürler..

    10 Ağustos 2016 23:33
    • Ferhat YILMAZ ;

      Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’na bağlı kurumlara “Çocuk Eğiticisi” olarak atanabilirsiniz. Son birkaç KPSS yerleştirmesinde “Çocuk Eğiticisi” taban puanları 86-87 civarında kapandı.

      11 Ağustos 2016 00:11
      • Halime Aks ;

        Teşekkür ederim. Anadolu çıkışlı arkadaşım nerelere atanabilir?

        11 Ağustos 2016 00:50
      • Merve tülü ;

        Merhaba, anadolu meslek lisesi hazır giyim mezunuyum, hangi bölümlere tercih yapabilirim ?

        12 Ağustos 2016 09:53
      • Ezgi algan ;

        Hocam bende duz lise mezunuyum orada hemşire lik de yazıyor bende kpss den yüksek alsam olabilirmiyim

        12 Ağustos 2016 13:26
      • Merve ;

        Hocam merhaba ben üniversite iki ye geçtim sınıf ogretmnligi okuyrm Anadolu lisesi mezunuyum
        Sizce iyi bir puan alırsam maaşı iyi olan bi meslekte calisayim mi ya da ne gb memurluklar tercih edebilirm

        15 Ağustos 2016 10:47
      • songul pekbay ;

        Mrb ben Türk dili ve edebiyatı okuyorum ama atama sıkıntısı olduğu için lise düzeyinden sınava girecem acaba ne tur bi alan tercihi yapabilirim ve bunu puanıyla birlikte söylerseniz çok sevinirim zabıta katipliği dışında ayrıca lise olarak ta çocuk gelişimi mevzunuyum sizden haber bekliyorum şimdiden teşekkür ederim kolay gelsin.

        24 Ağustos 2016 22:51
  • ferhat ;

    bu söylediğiniz memurluk kadroları için,herhangi bir yaş sınırı var mı? varsa hangileri için var.teşekürler..

    11 Ağustos 2016 10:40
  • merve ;

    hocam merhaba ben çocuk gelişimi mezunuyum meslek lisesinden. şuanda maliye okuyorum nerelere kaç puanla atanabilirim bilgilendirirseniz sevinirim

    11 Ağustos 2016 17:25
  • fikriye ;

    merhaba , benim sorum başvurumu yaptım ücretimi de yatırdım ancak kpss polislik istiyorum bu ortaöğretim düzeyinde kpss polislik ataması hakkında bir bilgi de bulamadım üniversite 3. sınıf öğrencisiyim ama mezun olmadan bunun da bi etkisi yok polislik için nası bi puan almam gerekir beni bilgilendirirseniz çok çok sevinirim şimdiden teşekkürler size

    11 Ağustos 2016 19:12
  • fikriye ;

    merhaba benim sorum başvurumu yaptım ücretimi de yatırdım ancak kpss polislik istiyorum bu ortaöğretim düzeyinde kpss polislik ataması hakkında bir bilgi de bulamadım üniversite 3. sınıf öğrencisiyim ama mezun olmadan bunun da bi etkisi yok polislik için nası bi puan almam gerekir beni bilgilendirirseniz çok çok sevinirim şimdiden teşekkürler size

    11 Ağustos 2016 19:13
  • Birisi ;

    Merhaba ben kuaforluk bolumu mezunuym hangi bolumleri tercih edebilirim

    11 Ağustos 2016 21:20
  • aslı ;

    Meraba ben imam hatip lisesi mezunuyum ama kpss’ye girip hemşire veya ebe olmak istiyorum sizce bir şansım var mı olabilir miyim? Lütfen yardımcı olur musunuz

    11 Ağustos 2016 21:49
  • öznur çelik ;

    merabalar turizm otelcilik meslek lisesi mezunuyum ayrica turizm işletmeciliği ikinci sınifa geçtim üniversite olarak kpssde hangi bölümden tercih yapabilirim ve alandişi tercih hangi bôlümlere yapabilirim yardimci olurmusunuz

    12 Ağustos 2016 04:01
  • Sevda ;

    Merhaba bir sorum olacak, ben ortaöğretim kpssye giricem liseden radyo televizyon mevzunuyum atl. Hangi alana atanabilir im? Kendi alanimda atanma sansim var mi?

    12 Ağustos 2016 16:03
  • esra ;

    Hocam şimdi bu 50 puanla kpss atamasi olucak diye bi duyum aldim bende 2014 kpssden 60 pypuan aldim 50 puanla atama olunacagi doğru mu doğruysa hangi bolumlere tercih edilebilir tesekkur ederim.

    12 Ağustos 2016 23:46
    • Ferhat YILMAZ ;

      50 puanla atama olmayacak, 50 puan ve ustu başvuru yapabilecek. Çocuk hizmetleri ile ilgili bölümleri tercih edebilirsiniz

      17 Ağustos 2016 13:55
  • esra ;

    Bu arada hocam liseden çocuk gelişimi mezunuyum

    12 Ağustos 2016 23:48
  • gülay ;

    Ben şu an açık öğretim lisans isletme 3.sınıf öğrencisiyim önlisans üzerinden girmek istiyorum mümkünmüdür.

    13 Ağustos 2016 01:27
    • Ferhat YILMAZ ;

      Tabiki. Fakülteden mezun olmadan ortaöğretim KPSS ye girebilirsiniz

      17 Ağustos 2016 13:54
  • Zeynep kolay ;

    Merhaba ben imam hatip mezunuyum bu sene yeni mezun oldum ve KPSS ye girmek istiyorum.bolumumle ilgili istemiyorum .cocuk bakıcılığı,s ağlık memuru gibi meslekleri olabilir miyim acaba ? Bir bilginiz varmı

    13 Ağustos 2016 15:21
    • Ferhat YILMAZ ;

      Böyle bir durum söz konusu olamaz. Hemşirelik için sağlık meslek lisesi hemşirelik bölümü mezunu olmak gerekiyor

      17 Ağustos 2016 13:53
      • bahar ;

        Ben GUZEL SANATLAR LISESI MEZUNUYUM ayrica guzel sanatlar fakultesi resim bolumu okuyorum kpssde tercih yapma hakkim varmi???

        19 Ağustos 2016 13:18
  • Zehra ;

    Merhabalar ben imam hatipten mezun olucam bu sene meslek lisesi kpssdr tercihimi ebelik vs o tarzda yapmayi dusunuyorum puanin cokmu yuksek olmasi lazim

    13 Ağustos 2016 16:21
  • Ramazan taş ;

    Hocam ben koruma memuru olmak için kaç puan ortalaması yakalamak lazım cewaplarsaniz sevinim

    14 Ağustos 2016 00:34
  • bahar ;

    2014 kpss ne girenler o zaman ki puanyla smdi tercih yapabiliyormu

    15 Ağustos 2016 15:11
    • Ferhat YILMAZ ;

      2016 önlisans KPSS sınavına kadar tercih yapabilirsiniz. Sınavdan sonra 2014 KPSS puanı geçersiz olacak

      17 Ağustos 2016 13:51
      • Munevver levent ;

        Hicam meraba. Bende 2014 de girmistim ortaogretim duzeyinde. O zaman aldigim puan ile tercihi hemen simdi mi yapiyoruz nereden ve nasil yapacagimiz konusunda uyarirsaniz sevinirim

        17 Ağustos 2016 19:01
        • Ferhat YILMAZ ;

          2014 KPSS ile merkezi atamalar sona ermiştir. 2016 KPSS’ye kadar açıktan memur alımı yapan yerlere başvurabilirsiniz. Açıktan memur alımı yapan kurumlar zaman zaman duyuru yapmaktadır. Bunları takip etmeniz gerekiyor.

          21 Ağustos 2016 00:21
  • bahar ;

    Lütfen cwp werin

    15 Ağustos 2016 15:12
  • osman erkır ;

    arkadaşlar merhaba ben şu an halen tıp fakultesınde 5. sınıf olarak okumaktayım, bıraz ınceledım ama ızmırde düz şartsız memur alımı goremedım 2016/1 atamasında şimdi 2016 dakı ortaogretım sınavına gırersem ızmırde memurıyet kazanabılırmıyım bı sartım yok sadece b sınıfı ehlıyetım var. puan alırım almasına o yonden sıkıntım olmaz da 95.96 alabılırım cevaplarınızı beklıyorum

    15 Ağustos 2016 16:06
  • Ugurcan kahraman ;

    Liseyi insaat bolumu olarak bitirdim kpss de kac puan alirsam itfaiye eri olabilirim veya olabilir miyim

    16 Ağustos 2016 12:10
  • zeynep ;

    Ben ortaöğretim bilişim teknolojileri mezunuyum kpss de nereleri tercih edebilirim? Her yerde teknisyen olabilir mıyım?

    16 Ağustos 2016 16:11
  • Emre ;

    Ben Anadolu lisesi mezunuyum bu sınavdan 2 sene önce 73 puan aldım mesela bu puanla ne yapılabilir neresi tercih edilebilir

    16 Ağustos 2016 21:51
  • Suleyman Soyleyen ;

    Ben 2009 Yildi duz lise mezunuyum askerligimi yaptim su àn fransada yasiuorum ne gibi memur olabilirim

    17 Ağustos 2016 03:04
  • gamze hambardüzü ;

    Ben lisede muhasebe bölümü okudum. Bu sene ortaöğretimden kpss gireceğim. Muhasebe bölümünden lise düzeyi nerelere yerleşebilirim. Nereleri tercih yapabilirim?

    17 Ağustos 2016 11:33
  • Seyda ;

    Merhabalar hocam lise mezunuyum su an icin elimde her hangi bir sertifika yok.kpss de yeterli bir puan aldiktan sonra puanima gore atanabilecegim bir dalda sertifikali egitim alsam atanabilirmiyim?

    17 Ağustos 2016 12:31
    • Ferhat YILMAZ ;

      Memuriyete başlarken sertifika sorulacak, sertifikayı gosteremezseniz atamaniz geçersiz sayılır. Dolayısıyla sertifikayı atanmadan önce almalisiniz

      17 Ağustos 2016 13:57
      • melih yerlikaya ;

        hocam ben bilgisayar programcılıgı önlisans mezunuyum hangi kadrolara başvuru bilirim bana yardımcı olurmusunuz

        18 Ağustos 2016 13:24
      • yılmaz ;

        ferhat hocam düz lise mezunuyum orta öğretim kpss ye iyi çalışıyorum fakat elimde hiç sertifika yok. sadece bilgisayar sertifikası almam gerektiğini söylüyor çevremdekiler. sizce başka sertifika da almalı mıyım. iyi puan alıp sertifika olmadığından atanamama söz konusu mu?

        20 Ağustos 2016 11:26
  • orhan ;

    merhaba. anadolu lisesi mezunuyum. lisans eğitimim devam ediyor. vhki ya da memur olmak istiyorum. ikisi için de sertifika gerekiyor mu? bir de illa meslek liseli mi olmak lazım atanma şansım nedir? kaç puan almam lazım en az? hiç bilgim yok yeni araştırıyorum. teşekkürler.

    17 Ağustos 2016 19:15
  • Mervee ;

    ben imam hatip mezunuyum bilgisayar sertifikasi alsam bilgisayar işletmeni uada vhki olabilir miyim?

    17 Ağustos 2016 19:48
  • ZEYNEP ;

    MERHABALAR

    BEN DÜZ LİSE MEZUNUYUM MUHASEBE KURSUNA GİTTİM ŞUANDA MUHASEBECİYİM HANGİ
    MESLEKLERİ SEÇEBİLİRİM ACABA YARDIMCI OLABİLİRMİSİNİZ.

    17 Ağustos 2016 21:29
  • Nur ;

    Merhaba iyi günler. Ben üniversite okuyorum ve aynı zaman da düz lise mezunuyum. Kpss ortaöğretim sınavın da kaç almam gerekiyor tahminen ? Olurda tercih yapacak olursam nasıl seçim yapıcam, neye göre ?

    18 Ağustos 2016 01:58
  • Mehmet Ünaldı ;

    Merhaba hocam.Ben anadolu lisesinden bu sene mezun oldum KPSS Ortaöğretime başvurdum.yeterli puanı alırsam memurluğa başvuruyu ne zaman yapmam lazım yani işe başlama dönemi ile ilgili bilgi verirseniz çok memnun olurum.

    Mübaşirlik istiyorum sizce kaç puan almalıyım şartları nelerdir bilgi verir misiniz

    18 Ağustos 2016 16:38
  • SEDA ÇORUH ;

    Merhabalar düz lise mezunuyum.Fakat hasta kabul sertifikam var ve önlisans tıbbi sekreterlik okuyorum. Ortaöğretim kpss ye girmek istiyorum. Bu bölümle ilgili atamam olur mu ?

    18 Ağustos 2016 17:28
  • büşra ;

    şimdi düz lise mezunları sağlık bölümlerini seçebilir mi?laboratuvar,ebe, sağlık memuru gibi…

    18 Ağustos 2016 19:13
  • Şeyka ;

    Hocam bi sorum olucak size grafik ve fotoğraf okuyorum lise son sınıfım meslek lisesinden mezun olucağım ortaöğretim kpss den hangi tercihi yapabilirim atanırmıyım mezun olunca puanım silinirmi?

    19 Ağustos 2016 00:14
  • Fatma ;

    Kpss ye gireceğim bilgisayar kursu Diploma m var kpss de tercih yaparken bunun var olduğunu nasıl belirteceğim ki

    19 Ağustos 2016 15:47
  • Eda korkmaz ;

    Ben meslek lisesi cocuk gelisimi muzunuyum 2016 ortaogretim kpss sinavina girdigimde hangi alanlara kac puanla atanabilirim

    19 Ağustos 2016 16:35
  • Umran sahin ;

    Merhabalar benimde bi sorunum var yardimci olursaniz sevinirim ben kiz meslek lisesi cocuk gelisimi mexunuyum bu yil adalet okuyorum aciktan zabit katipligi dusunuyordum ama alim olmayabilirmis bu saatlerde ilan cikti cunku ve bu olmazsa ben ne tercihedebilirim edecegim bi bolum yoksa bosuna gece gunduz sinava hazirlanimiyim 2014 kpssyede girdim 69 du puanim tercih yapamiyorum ve mubasirlik falan varmis bilgisayar sertifikasi ister diye onada basvuramiyorum ne yapacagimi anlamadim ya

    19 Ağustos 2016 23:52
  • ela lema ;

    Hocam merhaba, kpss ön lisans ve kpss ortaöğretimde ön lisansa kimler girebiliyor? ortaöğretime kimler girebiliyor? ayrıca her ikisine de girilebiliyor mu ? Bunun cevabını vermenizi bekliyorum ve lise mezunlarının girdiği sınavda hangi derslerden sorular çıkıyor? şimdiden çok teşekkür ederim.

    20 Ağustos 2016 01:20
  • emre ;

    İyi günler ben Anadolu lisesi mezunuyum bu ekim ayında yapılacak kpss sınavında açılan boşluklardan yararlanıp atanabilir miyim? Yardımcı olursanız sevinirim.

    20 Ağustos 2016 11:57
  • Yavuz çelik ;

    Hocam merhabalar. Ben üniversite okuyorum hem orgun hem açıktan. Orta ogretim kpss ye giricrm 95 civari puan alsam ne tur isleri tercih edebilriim? Anadolu lisesi mezunuyum. Universitelerde bakanliklarda belediye binalarında siradan bir memur olabilir miyim bir de universite bittiginde yukselebiliyor muyum birdaha sinava girmeden. Rica etsem cevap verir misinz benim icin cok önemli bi sinav

    20 Ağustos 2016 18:18
    • Ferhat YILMAZ ;

      Ortaöğretim KPSS’ye girip 95 puan alsanız liseden mezun olduğunuz bölümle ilgili dilediğiniz yere atanabilirsiniz. Memurken üniversite bitirirseniz derece/kademeniz artar ve maaşınız yükselir. Meslek içi sınavlara girerek de terfi edebilirsiniz.

      21 Ağustos 2016 00:17
  • Hafsa ta ;

    Hocam imam hatip mezunuyum ne memuru olabilirim ?

    20 Ağustos 2016 21:34
    • Ferhat YILMAZ ;

      Diyanet İşleri’ne bağlı imam hatip ya da düz memur olabilirsiniz.

      21 Ağustos 2016 00:15
      • Hasan Tepe ;

        Peki hocam duz memurluktan kastiniz nedir ve duz memur olmak icin sertifika lazimmi

        22 Ağustos 2016 20:42
        • Ferhat YILMAZ ;

          Düz memurluk kadrosunun adı “memur” olarak geçer ve herhangi bir sertifikaya ihtiyaç duymazsınız. Atama tercihleri yapılırken tek şart herhangi bir ortaöğretim kurumundan mezun olmaktır.

          23 Ağustos 2016 00:10
  • EVİN CİDAN ;

    hocam merhaba ben açıktan ticaret lisesi mezunuyum kpss ye girmek istiyorum sağlık görevlisi olmak istiyorum kaç puanla tercih yapabilirim lütfen cvp yazarmsnz ..

    21 Ağustos 2016 01:41
    • Ferhat YILMAZ ;

      Ticaret lisesi mezunları sağlık görevlisi olamaz. Sadece kendi bölümünüzle ilgili kadroları tercih edebilirsiniz ya da herhangi bir lise mezuniyeti arayan memurlukları tercih edebilirsiniz.

      21 Ağustos 2016 22:27
  • Mervee ;

    Hocam imam hatip mezunuyum bilgisayar sertifikasi alsam bilgisayar işletmeni olabilir miyim ?

    21 Ağustos 2016 09:32
    • Ferhat YILMAZ ;

      Maalesef ki olamazsınız. Bilgisayar İşletmeni olabilmek için bilgisayar bölümlerinden mezun olmanız gerekiyor.

      21 Ağustos 2016 22:26
  • Asya Şahin ;

    Merhabalar Hocam. Ben örgün öğretim üniversite okuyorum kaç puan alırsam belediye gibi yerlerde düz memur olarak atanabilirim. ben düz lise mezunuyum bu arada atanabilir miyim belediye memurluğu gibi memurluklara ve çalışma saatlerimi nasıl ayarlarlar kpss lise sınavına giricem ve ne yapmam gerekiyor bilmiyorum lütfen yardımcı olun.

    22 Ağustos 2016 00:01
    • Ferhat YILMAZ ;

      Belediyelerin düz memurluk kadrosu açıp açmayacağını henüz bilmiyoruz. Ancak diğer kurumlarda açılan düz memurluk kadroları için minimum puanlar değerlendirildiğinde ortaöğetim kpss’de 90 ve üzeri puan almak gerektiğini görüyoruz. Ayrıca belediyelerin çalışma saatleri her belediye için standarttır. Kişilere özel çalışma saatleri düzenlenmez.

      22 Ağustos 2016 02:07
  • sahin evirgen ;

    Hocam ticaret meslek lisesi mezunuyum 30yasindayim bu yil ilk defa girecegim kpss ye forklit belgem e sinifi ehliyetim var. Ama ben makinistligi istiyorum girebilirmiyim yada sizce neleri yazmaliyim tercih olarak . simdiden tskr

    22 Ağustos 2016 08:04
  • mehmet öz ;

    hocam bu sene mezun oldum meslek lisesi bilgisayar bölümünden nereleri tercih edebilirim ve iyi bir puan alırsam boşta kalmam umarım

    22 Ağustos 2016 16:17
    • Ferhat YILMAZ ;

      Bilgisayar işletmenliği, bilgisayar teknisyenliği, veri hazırlama kontrol işletmeni gibi kadroları tercih edebilirsiniz.

      23 Ağustos 2016 00:11
  • Hasan Tepe ;

    2016 kpss ortaogretim duzeyinden girecegim ama iimam hatip mezunuyum sadece din hizmetlerinemi atanabilirim yoksa cesitli kurumlarada yerlesebilirmiyim bilgilendirirseniz cok memnun olurum

    22 Ağustos 2016 16:51
    • Ferhat YILMAZ ;

      Din hizmetleri ve düz memurluk kadrolarını tercih edebilirsiniz.

      23 Ağustos 2016 00:11
      • Hasan tepe ;

        Duz memurluktan kastiniz nedir hocam sertifika lazimmi duz memurluk icin

        24 Ağustos 2016 20:18
      • Ayşe güneş ;

        Hocam arkadaş gibi bende imam hatip mezunuyum ortaogretim kpss puanim 72. Çocuk Gelişimi sertifikam var bi işe yarar mı .

        16 Aralık 2016 00:36
        • Ferhat YILMAZ ;

          Çocuk Gelişimi Sertifikası geçmiş KPSS tercihlerinde herhangi bir avantaj sağlamadı. Ancak önümüzdeki tercih döneminde açılacak kadrolar için kontrol etmekte yarar var.

          16 Aralık 2016 00:41
  • Ece toprak ;

    Merhabalar ben lise son sınıf öğrencisiyim fen lisesinden koleje geçtim tıp fakültesine gideceğim Allahın izniyle hocalarım sınava girip Kazanırsam Üniversite okurken memur olacağımı söylediler biraz mantıksız geldi bu konu hakkında beni aydınlatır mısınız lütfen bir de düz lise olarak geçtiği için ne gibi branşlarda tercih yapabilirim kusura bakmayın bilgim yok belki de saçma sorular sordum şimdiden teşekkürler…

    22 Ağustos 2016 22:38
    • Ferhat YILMAZ ;

      Merhaba, hocalarınız sizi doğru yönlendirmiş. Ancak her memurluk kadrosunda üniversitesi okumak kolay değildir. Atandığınız yerdeki amirinizin tutumu bu konuda çok önemlidir. Derslere katılmanız için size izin vermesi gerekir. Çoğu amir de bunu yapamıyor. Hem memurluk hem üniversite okumak bir arada sizi zorlayabilir. Bu nedenle yolun başındayken ikisinden birini tercih etmenizi öneririm.

      23 Ağustos 2016 00:09
  • Süleyman ;

    hocam merhaba meslek lisesi mezunuyum. Otomotiv ve teknolojiler mezunuyum ne alırsam atanma şansım var ve ne önerirsiniz .

    23 Ağustos 2016 00:03
    • Ferhat YILMAZ ;

      Tekniker ya da şoför olarak atanabilirsiniz. Taban puanlar 84’ten başlıyor.

      23 Ağustos 2016 00:07
  • Reyhan çelik ;

    Hocam ben ticaret meslek çıkışlıyım muhaseden mezunum kpss sınavına girerek işletme bölümüne yerleşebilirmiyim

    23 Ağustos 2016 00:06
    • Ferhat YILMAZ ;

      KPSS tercihlerinde işletme diye bir kadro yok.

      23 Ağustos 2016 00:25
      • fatma inanç ;

        sayın hocam ben gardiyan olmak istiyorum anadolu lisesi 4 sınıfım kac puan almam gerekiyor hic bir bilgim yok yardımcı olurmusunuz

        23 Ağustos 2016 16:50
        • Ferhat YILMAZ ;

          İnfaz Koruma Memurluğu için KPSS’den 70 ve üstü puan alıp açıktan atamaları takip etmenizi öneriyorum.

          25 Ağustos 2016 20:57
  • Ufuk2696 ;

    Hocam benim sorum cevaplanmadi ama cevaplayabilir misiniz onemli cunku bilgisayar dersini gecmis olmam bilgisayar isletmeni sertifikasi yerine gecer mi ve vhki ye tercih yapabilir miyim

    23 Ağustos 2016 16:00
    • Ferhat YILMAZ ;

      Okulunuzdan bilgisayar dersi aldığınıza dair belge alabiliyorsunuz geçerli olacağını değerlendiriyorum. Net bilgi için atanmak istediğiniz kurumla görüşmenizi tavsiye ederim.

      25 Ağustos 2016 20:58
  • iremnaz ;

    kız meslek lisesi mezunuyum hangi bölümleri seçeceğimi bilmiyorum

    23 Ağustos 2016 18:01
  • Ergün ;

    Merhaba hocam. 2014 kpss de 76 paun aldim. Suan a.o.f laborant ve veterinerlik saglik okuyorum. Guz doneminde mezun olacam .bu yil ki kpss ye ortaogretim mi yoksa onlisans olarak mi girmeliyim . sizce hangisi mantikli? Karar veremiyorum. Yardimci olursaniz cok sevinirim. Tesekkurler

    23 Ağustos 2016 21:48
  • EsraK. ;

    FERHAT HOCAM BEN DÜZ LİSE ÇIKIŞLIYIM, ŞUAN ÖNLİSANS BÖLÜMÜ OLAN PATOLOJİ LAB. 2. SINIF OLACAĞIM. BAŞKA Bİ ÜNV.E GEÇİŞ YAPTIM DÖNEMİM UZAYACAK. ÖNLİSANS KPSS’SİNE GİRSEM Mİ YOKSA ORTAÖĞRETİMDEN GİRİP HERHANGİ Bİ YERDE MEMUR OLARAK OKULUMA DEVAM MI ETMELİYİM ?

    24 Ağustos 2016 10:16
  • Velican ;

    Güzel sanatlar lisesi mezunuyum ne memuru olabilirim hocam ???

    25 Ağustos 2016 00:42
  • Eda ;

    Güzel Sanatlar Lisesi mezunu hangi ya nasıl bi kuruma atanabilir? Yada kaç puan alınması gerek ?? Ve su an da lisans okuyorum GSF . Atandıgim zaman lisansın mesleğe katkısı olur mu

    25 Ağustos 2016 01:31
  • Dila ;

    Hocam merhaba ben düz lise çıkışlıyım katiplik istiyorum ama bu senenin puanı geçerli değil diye duydum. Katip için 2014te kpssden alınan puan geçerliymiş doğru mu ?

    25 Ağustos 2016 21:37
  • emre ;

    Ferhat YILMAZ bey size bir sorum olucak.
    Sizin görüşünüzü almak isterim.

    Bu seneyi 2016/1 klavuzunda örgün belirtmiyor hatta açık öğretimde faydanalacak diyor.

    http://ulusem.uludag.edu.tr/egitim-41-temel-bilgi-teknolojileri-kullanimi-sertifika-programi

    Ben her ihtimale karşılık yukarıdaki yerden sertifika alıcam adliye bakanlığınca onaylı sertifika artı kocaeli adliyesindeki arkadaşım komisyona sormuş geçerli dedi.

    2016/1 KPSS Tercih Kılavuzunda yer alan açıklama şu şekildedir:

    3.11. Öğrenimi sırasında zorunlu/ortak/seçmeli bilgisayar dersi alan ve bu hususu resmi olarak belgeleyen adaylar “M.E.B.’den Onaylı Bilgisayar İşletmeni Sertifikasına Sahip Olmak” niteliğine, hızlı klavye kullanımı(F Kalvye) dersi alan ve bu hususu resmi olarak belgeleyen adaylar “M.E.B.’den Onaylı Hızlı Klavye Kullanımı (F Klavye) Sertifikasına Sahip Olmak” niteliğine, herhangi bir bilgisayar programlama dili içeren bilgisayar programlama dersi alan adaylar “M.E.B.’den Onaylı Bilgisayar Programcısı Sertifikasına” sahip olarak değerlendirilecektir.

    DEĞERLENDİRME

    Görüleceği üzere, bilgisayarla ilgili dersin örgün eğitimde alınma zorunluluğu kaldırılmıştır.

    Bu düzenlemeye göre, bilgisayar dersini örgün veya açık eğitim farkı olmaksızın ve yüksek veya orta öğrenim farkı olmaksızın, öğrenimi sırasında zorunlu/ ortak veya seçmeli şekilde almış olanlar, bilgisayar sertifikasına sahip kabul edilecektir.

    26 Ağustos 2016 02:05
  • Ebru ;

    Ben 1994 düz lise mezunuyum ve alan olarak Sosyal Bilimler görünüyor. KPSS’ye gireceğim. Bugün ÖSYM sitesinde memur alan kurum ve kadro listesi gördüm. İstanbul’da ikamet ediyorum. Ne yazık ki bırakın İstanbul’u, diğer illerde de doğru dürüst kadro yok düz lise mezunları için. Galiba boşuna hazırlanacağım. Yine de şansımı denemek istiyorum. Benim öğrenmek istediğim şu; kurumların ara ara işçi ve memur alımı için ilan verdiğini söylediniz; bu ilanları daha güncel olarak takip etmenin yolu var mı? Mesela belediyeler ilan verecek diyelim, bu belediyelerin internet sitelerini mi takip etmek gerekir? Bir de 95 puan almak gerekir dediniz, bu puanı almak için kaç net soru yapmak gerekir ve ders türlerine göre ayrı ayrı mı net yapmak gerekir? Bu konularda beni bilgilendirirseniz çok sevinirim.

    26 Ağustos 2016 12:21
  • Merve ;

    Hocam ben imam hatip mezunuyum kpssye girsem hangi bölümleri seçebilirim?

    26 Ağustos 2016 21:45
    • Ferhat YILMAZ ;

      İmam Hatip, Gassal, Vaizlik, Kuran Kursu Öğreticiliği, Müezzin-Kayyımlık ve herhangi bir liseden mezun olma şartı ile atama yapılan düz memurluk kadrolarını tercih edebilirsiniz.

      26 Ağustos 2016 23:39
      • EsraK. ;

        çok sağolun hocam :))

        27 Ağustos 2016 22:27
  • Husna keskın ;

    Iyı aksamlar duz lıse mezunuyum ama 1144 saat buro yonetımı ve tıbbı sekreterlık kursu bıtırdım ve 1 ay devlet hastanesınde staj yaptım ama iş bulanadım yasımda gectı eger taban puanı gecersem hastanelere tercıh yapabılırmıyım .tek devlet kapısında olsunda temızlıkcı olayım

    27 Ağustos 2016 22:18
  • Sedaa ;

    Hocam ben düz lise mezunuyum bu yıl açıktan halkla ilişkiler bölümü nü okuycam ama kpss ye de başvurdum burdan yüksek bi puan alırsam ne gibi memurluk lar yapabilirim mesela hastanelerde vb bilgisayar başı gibi işlerde çalışılabilir mi bide düz lise olduğum için siz hangi bölümleri önerirsiniz lütfen cevap verin şimdiden teşekkürler

    29 Ağustos 2016 00:33
  • Eda ;

    Hocam ben düz lise mezunuyum bu yıl açıktan halkla ilişkiler bölümü nü okuycam ama kpss ye de başvurdum burdan yüksek bi puan alırsam ne gibi memurluk lar yapabilirim mesela hastanelerde vb bilgisayar başı gibi işlerde çalışılabilir mi bide düz lise olduğum için siz hangi bölümleri önerirsiniz lütfen cevap verin şimdiden teşekkürler

    29 Ağustos 2016 00:34
  • buse baş ;

    Hocam 9.sinifta hemşirelik okuyordum sonra bitakmak zorunda kaldim şuan anadolu okuyorum son sinifim kpssde 95 puan alsam bu puan 2 sene geçerli ya zaten üniversitede hemşirelik okucam o zaman atanabilirmiyim

    29 Ağustos 2016 02:51
    • Ferhat YILMAZ ;

      Ortaöğretim düzeyinde aldığınız puan ÖnLisans düzeyindeki mezuniyetinizi etkilemez. Herhangi bir faydası olmaz, kullanamazsınız.

      29 Ağustos 2016 20:50
  • Beklem gultepe ;

    Iyi günler hocam ben düz lise mezunuyum 2016 kpss ortaöğretim sınavına giricem ben tıbbi sekreterlik muhasebe ve bilgisayar isletmenligi kursuna katildim.düz lise mezunları hangi alanları tercih edebiliyor.ben tıbbi sekreterlik istiyordum bu alanda memurluk olurmu kaç puan alman gerekiyor ki diğer alanlarda tercih yapabileyim teşekkür ederim simdiden

    29 Ağustos 2016 15:47
  • Ela zengin ;

    Anadolu lisesi mezunuyum, “düz memurluk” olarak geçen memurlukta örneğin memur_maliye bakanlığı,memur_toprak mahsulleri tarim bakanligi da var bu memurluklarda bu başlığa mi giriyor acaba

    29 Ağustos 2016 23:01
    • Ferhat YILMAZ ;

      Evet, “memur” yazan tüm kadrolar düz memurluktur. Ancak bazı memur kadroları özel sertifikalar isteyebilmektedir. Bunu da tercih kılavuzunda yanlarında belirtilen kod olup olmadığını kontrol ederek öğrenebilirsiniz.

      30 Ağustos 2016 13:23
  • Umut kaya ;

    2014 kpss ortaöğretim puanımız şuan hala geçerli mi geçerli ise bu puan ile ne zaman tercih yapabiliriz?

    30 Ağustos 2016 11:01
    • Ferhat YILMAZ ;

      2014 KPSS ortaöğretim puanı, 2016 KPSS ortaöğretim sınavı yapılana kadar geçerlidir. Yeni sınav yapılana kadar açıktan memur alımı ilanı veren tüm kurumlara başvurabilirsiniz. Tercihler genel atamalarda yapılır. 2016 KPSS ortaöğretim sınavına kadar genel atama yapılmayacaktır.

      30 Ağustos 2016 13:22
  • SEMİHA ÖĞEL ;

    HEMŞİRE EBE LİSAN YADA 4 YIL ÜNİ BİTİRMEK GEREKİYOR MUŞ DİYE DUYDUM

    30 Eylül 2016 21:59
  • tubanur ;

    Merhaba Ferhat hocam.liseyi açıköğretim den bitirdim. Su an halkla iliskiler okuyorum.kpss ortaogretim puanından minimum kaç puan almam ve memurluk için hangi bölümleri seçmem gerekir.bu konuda beni bilgilendirirmisiniz…

    1 Ekim 2016 03:07
    • Ferhat YILMAZ ;

      Merhaba, 2016 KPSS Ortaöğretim sınavına gireceksiniz. Bu sınavdan alacağınız puanın yeterli olup olmaması hedeflerinize göre değişecektir. Dize Lise mezunları için açılan memurluk kadrolarında 90 ve üstü puan atanmanız için yeterli olacaktır. Ancak tercihlerinizi doğru yapmanız gerekiyor. Açıktan memur alımı yapan kurumlar ise KPSS 70 puan barajı şartı koyuyor. KPSS 70 puanı geçtikten sonra açıktan alım yapan kurumlara da başvurabilirsiniz.

      1 Ekim 2016 12:16
      • tugba ars ;

        Merhaba Ferhat hocam , sorum soyle..aöf turkdili lisans bolumunu onlisans diplamasi alarak iki yilda kesip aldim kpss ye önlisanstan girebilirmiyim ve hangi bölümleri secebilirim..

        6 Ekim 2016 12:30
        • Ferhat YILMAZ ;

          Diplomanızda Ön Lisans yazıyorsa Ön Lisans KPSS’ye girebilirsiniz. Tercih edebileceğiniz kadrolar arasında ise memur, anbar memuru gibi kadrolar yer alıyor.

          7 Ekim 2016 00:36
  • pınar ;

    Ben 2008 de 062.423 puan aldım ama hiç bir yere yerleşemedim bu eski puanlar 2016 atamalar için geçerlimi ?birde bu sene orta eğitim kpss gireceğim cocuk gelişimi okuyorum ön lisan ve çocuk gelişimi istiyorum kaç puan almam gerekiyor yaşadığım şehir istanbu/ataşehir

    1 Ekim 2016 15:41
  • Tuğba songul ;

    Hocam ben açık öğretim lise mezunuyum.Kuranı kerim öğretme belgem var.Bu sene ki kpss sınavina gireceğim.nerelere tercih yapabilirim.Kaç puan alırsam nerelere yerleşirim. Nasıl tercih yapmalıyım. ??

    5 Ekim 2016 18:37
  • Emre Çağlayan ;

    Peki hocam. Şimdi araştırmadığım sayfa ortam kalmadı. Atanabilinecek memurluklar başlığı altında atıyorum şoför vhki zabıta memuru katiplik falan filan yazılmış ve bunların yanı sıra “memur” başlığı atılmış. Bu memurun içeriği nedir. Nereleri tercih edebilirim bu konuda yardımcı olursanız sevinirim

    11 Ekim 2016 20:33
    • Ferhat YILMAZ ;

      Memur’un içeriği kurumda kurama göre değişir. “Memur” şeklinde yazan kadrolara müracaat edebilirsiniz. Belirttiğim gibi yapacağı iş kurumdan kuruma göre değişir. Her devlet dairesinde birbirinden farklı işler yürütülüyor.

      13 Ekim 2016 15:49
  • Betül Nur Yeni ;

    Hocam ben ortaöğretim Mesleki ve Teknik Anadolu lisesi bölümüm Yiyecek İçeçek Hizmetleri ancak kendi bölümümden bir meslek seçmek istemiyorum başka bir meslek tercihi yapabilir miyim , yaparsam hangi meslek türleri olur? Cevap verirseniz çok sevinirim..

    12 Ekim 2016 01:06
  • esra ;

    meslek lisesi aile ve tüketici bölümü,sosyal hizmetler dalı mezunuyum.kadro şansımız var mı. sosyal hizmet elemanı olarak?

    12 Ekim 2016 15:28
    • Ferhat YILMAZ ;

      Merkezi atamada kadro açılıp açılmayacağını Devlet Personel Başkanlığı hariç hiç kimse cevaplayamaz.

      13 Ekim 2016 15:52
  • Beyda Halıcı ;

    Anadolu lisesi mezunuyum bende mi sadece bu memuriyetlere girebiliyorum?

    13 Ekim 2016 23:23
    • Ferhat YILMAZ ;

      Evet siz de aynı düz lise mezunları gibi bu memurlukları tercih edebilirsiniz.

      14 Ekim 2016 02:18
  • Mustafa kamçı ;

    Merhaba hocam Anadolu lise mezunuyum okulda asistan yada hastanelerde asistan gibi memur olabilir miyim

    17 Ekim 2016 13:32
  • Murat Ağır ;

    Hocam benim bi sorum olacak …ben düz lise mezunuyum … bilgisayar isletmenligi ve ön parmak klavye meb onaylı sertifikalarım var. bu sertifikalar ile bilişimle alakalı bi yere memur olarak atanabilir miyim? diğer bi sorum da şu … morg görevlisi kpss yle mi olunuyor şartları nedir sağlık lmi okumak gerekiyor yoksa düz lise mezunları da tercih edebilir mi

    25 Ekim 2016 23:10
    • Ferhat YILMAZ ;

      İlgili sertifikalar bazı kurumların VKHİ ve Bilgisayar İşletmeni kadroları için gereklidir. Bu kadrolara tercih yapabilirsiniz. MORG görevlisinden kastınız nedir bilmiyorum ancak uzmanlık gerektiren bir kadro ise sağlıkla ilgili bir eğitim almış olmanız gerekiyor diye düşünüyorum.

      26 Ekim 2016 01:14
  • Aynur benli ;

    Merhaba ben açıköğretim lisesinden mezun oldum .simdi ise istanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi iktisat 1.sinif ogrencisiyim..kpss ortaöğretime başvuru yaptim.hangi bölümlerden atanabilirim

    26 Ekim 2016 23:51
  • keskin ;

    hocam peki 85 puan atama için-itfaiye eri- yeterli mi

    30 Ekim 2016 20:39
    • Ferhat YILMAZ ;

      KPSS 2016/1 atamasında Çanakkale Ayvacık Belediyesi’ne ve Rize Kaçkar Belediyesi’ne 71, Sarıkamış Belediyesi’ne ise minimum 86 puanla İtfaiye Eri ataması yapılmıştır. Minimum puanlar tercih yapan diğer adaylara göre değişiklik gösterir. Bu nedenle şu kadar puan yeterlidir demek mümkün ve doğru değildir. Sizin için mantıklı olan illerdeki kadroları tercih edip şansınızı denemelisiniz.

      30 Ekim 2016 22:46
  • Ersin ardıc ;

    Benim 7 yıllık ağır vasıta ehliyetim var. Sınavla bddewlet bünyesinde soför memur olabilirmiyim

    7 Kasım 2016 20:18
  • Okan ;

    Selamlar hocam ben düz lise mezunu bilgisayar müh. 3. Sınıfı okuyorum. Ortaöğretime girecegim kısmetse ancak ortaogretim kpss ve düz lise olunca işler zorlasiyormus. Buna bağlı olarak üniversitede aldigim dersleri beyan ederek atanma sansimi arttırabiliyor muyum bununla ilgili detaylı bilgiyi nerde bulabilirim ????

    8 Kasım 2016 23:43
  • Meryem ;

    Hocam lise cocuk gelişimi mezunuyum nerelere atanabilirim elimde şuan hiç sertifika yok düz memur olabilme şansım var mı?

    12 Kasım 2016 13:33
    • Ferhat YILMAZ ;

      Çocuk Bakıcısı kadrolarını tercih edebilirsiniz. Düz memurluk için sertifika istemeyen 2001 kodlu kadroları da tercih edebilirsiniz.

      12 Kasım 2016 14:57
  • funda ;

    hocam ben uluslararası ilişkiler 1. sınıfta okuyorum ama orta öğretimden kpss ye giricem. imamhatip mezunu olduğum için hangi memurlukları kazanabiliceğimi pek anlayamadım. ceza ve infaz koruma(gardiyanlık) yapabilir miyim acaba? ve kaç puan almam gerekiyor bilgi verir misiniz?

    12 Kasım 2016 15:19
    • Ferhat YILMAZ ;

      Kendi bölümünüzün kadrolarını yani İmam Hatiplik kadrolarının yanında, herhangi bir ortaöğretim alanından mezun olan herkesin tercih edebileceği düz memurluk, infaz koruma memurluğu, bilgisayar işletmenliği, VHKİ gibi kadroları tercih edebilirsiniz. Ancak bu kadroların bazıları özel sertifika gerektirmektedir. Bu sertifikalar tercih kılavuzunda özel kodlar ile belirtilecektir. Kaç puan almanız gerektiği konusunda bir şey belirtmek imkansız. 90 ve üzeri almak için çalışmalısınız.

      12 Kasım 2016 16:01
  • sena ;

    Ben bu yil mezun olucam ins.ben yurt yonetim memuru olabilir miyim? Yardim lutfen

    13 Kasım 2016 16:42
  • emine ;

    Merhaba . Hocam bi arkadas duz lise mezunu ve bilgisayar sertifikasi oldunu belirtmis ona vergi hizmetlero kondtrol islt. Demisssiniz bende duz lise mezunuyum ve bir muhasebe bir de ofis programciligi sertifikam var ortaogretm kpss den ne kadar almam lazm ve bunlari nasil kullanarak tercihlerde etkili kilabiliriz. Teşekkürler

    14 Kasım 2016 20:14
    • Ferhat YILMAZ ;

      VHKİ’nin açılımı Veri Hazırlama Kontrol İşletmeni’dir. Bu kadroyu hangi bölümden mezun olursanız olun tercih edebilirsiniz. Ancak bazı VHKİ kadroları bilgisayar işletmeni sertifikası istemektedir. Atanmak için minimum 85 ve üzeri puan almak gerekebilir.

      14 Kasım 2016 22:10
  • emine ;

    Bu kadar ilgili oldugunuz icin cok ama cok tesekkur ederim. Bu alan disinda nereleri secebilirim muhasebe ve ofis programi sertifikalari ile. Ben ayrica hala üniversite okuyorum iktisat bunlarida ozel sartlarda belirtsek etkili olurmu((Düz lise olunca alternatifleri degerlendirmek gerekiyor o yuzden biraz fazla soru sordum kusura bakmayin)) 🙂

    15 Kasım 2016 16:36
    • Ferhat YILMAZ ;

      Şu an okuduğunuz okulun KPSS’de herhangi bir etkisi olmaz. Ayrıca bahsettiğiniz sertifikaları gerektiren memurluk kadroları hatırlamıyorum.

      16 Kasım 2016 11:54
  • Aslı Çağlar ;

    Hocam peki belediyede iş bulma imkanı hiç mi yok yyada kaymakalıkta örneğin nufus müdürlüğüne alım kaç puandan oluyo lise mezunları belediyeye yqdq kaymakamlığa girebilir mi?

    15 Kasım 2016 21:06
  • eser çelik ;

    bende 3ds max ve autocad sertifikası ve 5 yıllık ehliyet var ama sanırım bu sertifikaları gerektiren bir memurluk yok ortaöğretim kpss’de. Puan hesaplamaya baktığımda puanım 71-73 arası değerlerde görünüyor, hocam bu puanla daha alt statü memurlukların gelme şansı var mıdır yoksa ümitlenilemeyecek kadar düşük bir puan mıdır? şimdiden teşekkürler.

    20 Kasım 2016 23:57
  • İrem ;

    Merhabalar. Ben Uluslararası İlişkiler bölümü son sınıf öğrencisiyim. 2016 kpss’sine girdim ve 2014 puanlamasına göre 76 küsür puanım oluyo. Zabıt katipliğine alınma şansım nedir acaba? Alınabiliyorsam; Anadolu lisesi mezunuyum, okuduğum yıllarda bilgisayar dersi de müfredatta olduğu için ayrıca bi sertifika almam gerekli midir? Teşekkürler.

    21 Kasım 2016 23:27
  • Fatma ünlü ;

    Mehaba hocam orta öğretim 2016 sınavlarına girdim 75 puan bekliyorum açık lise mezunuyum 0_6yaş7_14yaş çocuk gelişimi iletişim yöntemleri ve teknolojileri bilgisayar işletmenliği pratik ingilizce 1.seviye ve800 saatlik el sanatları teknolojisi kurs bitirme belgem var nereleri tercih etmeliyim

    22 Kasım 2016 00:08
  • Beyza ;

    Merabalar. Ben bu yıl özel bi liseden mezun oldum ve üniversite tercihi yapmadım istediğim bölüm olmadığı için. Daha sonra çalışmaya karar verdim kpssyi bekledim. Şu an hesaplamalarima göre 77-80 arası bi puan bekliyorum. Hicbir belgemde yok. Araştırıyorum ama artık kafayı yemek üzereyim sanırım. Yaklaşık bu puanla bi yere atanabilir miyim? Lütfen cevaplarsanız sevirim. Şimdiden teşekkür ederim.

    22 Kasım 2016 18:20
    • Ayşegül demir ;

      Ben lise mezunuyum kpps ye girdim kaç puan almam lazım kaç netamam lazım ki memur olabileyim lütfen net bi açıklama yapın yardım edin

      23 Kasım 2016 16:08
  • Merve Macit ;

    Merhaba. Ben düz lise mezunuyum şuanda matematik mühendisliği okuyorum. Kpss ye girdim ve netlerime göre 80 civarı alıyorum hesaplamalardan baktım tabi standart sapmaya göre değişebilir bilemiyorum. Gümüşhane gibi küçük bi şehirde mi şansım yüksek yoksa büyük şehirlerde mi? Birde şeyi sorucam bankalarında kpssden sonra alımları oluyormuş kendi sınavlarıyla o doğru mudur? Bilginiz var mı?

    24 Kasım 2016 01:09
  • Ceren k. ;

    Hocam iyi akşamlar. Ben anadolu lisesi mezunuyum. Elimde muhasebe, bilgisayar isletmenligi, hasta kabul sertifikalari var. Kpss den. 75-80 arasi puan almayi bekliyorum. Acaba memur olabilir miyim? Eğer olursam neleri tercih etmeliyim?

    26 Kasım 2016 18:56
  • taha kadir benzer ;

    merhaba ferhat hocam
    yabancı dil sertifikası (ingilizce) atamalarda ne kadar işimize yarar.

    28 Kasım 2016 18:13
  • merve ;

    anadolu lisesi mezunuyum. bilgisayar sertifikam var. kpss den 80 puan bekliyorum. nereleri tercih edebilirim bilgi veirmisiniz?

    29 Kasım 2016 23:37
    • Ferhat YILMAZ ;

      Düz memurluk, Bilgisayar İşletmenliği ve VHKİ kadrolarını tercih edebilirsiniz.

      30 Kasım 2016 00:31
      • benhur ;

        hocam kpssden 70 puan aldım anadolu lisesi mezunuyum üniversiteyi bırakmıştım zamanında şu an bu puanla herhangi bir mevkiide devlet memuru olabilme mümkün müdür? bu sene için soruyorum herhangi bir değişiklik falan var mı? kusura bakmayın çok fazla yorum var herkes bir şeyler demiş siz bunu cevapladıysanız da bulamadım hakkınızı helal edin. teşekkürler şimdiden

        9 Aralık 2016 19:16
        • Ferhat YILMAZ ;

          Merhaba haberde yazan kadrolara tercih yapabilirsiniz.

          9 Aralık 2016 19:50
  • Abdurrahman Ertaş ;

    Hocam Merhaba ben düz lise cikisliyim is makinasi operatör uyum b+g sınıfı ehliyeti var 8 yılık ehliyetim puan aldığım takdirde nereyi tercih etmem doğru olur teşekkür ler

    29 Kasım 2016 23:45
    • Ferhat YILMAZ ;

      Düz memurluk, şoför, apron memuru, ambar memuru gibi kadroları tercih edebilirsiniz.

      30 Kasım 2016 00:32
  • Ceren can ;

    Hocam ortaöğretim kpssden 73 netim çıktı Anadolu Lisesi mezunuyum bi memurluğa atanma şansım olur mu

    30 Kasım 2016 12:31
    • Ferhat YILMAZ ;

      Atanma konusunda 73 net ile kaç puan alacağınız önemli olacak. Puanınız belli olduktan sonra daha net yorum yapılabilir.

      30 Kasım 2016 15:06
  • Ravza boyar ;

    Makale yazan bir bireyin eleştirilere açık olması gerekir bunun dışında başlık düz lise değil genel olarak liselerin atanabileceği bölümlerdir en azında tıkladığım linkte başlık bu şekildeydi

    3 Aralık 2016 20:50
  • hatice önal ;

    Merhaba hocam ..
    Ben lise mezunuyum ..uni terk( mecburiyetten ).bilgisayar sertifikam ve ozel guvenlik kimligim var silahli ..su an kafam cok karisik acaba izleyecegim yolda yardimci olur musunuz ??

    4 Aralık 2016 14:16
  • FATİH ;

    Ferhat hocam iyi hoş da neden milleteukela ukela cevaplar veriyorsunuz yani eleştiri yapanlara ayrı ukalalık normal soru sorana ayrı yani herkese cevap vermeniz gerekirken bile vermemissiniz size güvenim olmadığı ve herkese aşağı yukarı aynı cevabı verip üstüne ukela ukela tavurlarinizdsn dolayı size sorumu sormayacam lütfen eleştiriye açık olamiyorsan açma bole bi site falan bizde senin cins cins söylediğin şeylere kanmayalim tamam mi biraz saygı gösterin ki saygı bekleyin

    8 Aralık 2016 08:30
    • Ferhat YILMAZ ;

      Burada soru soran herkes aynı şeyi sorup farklı cevaplar bekliyor, bunun farkında mısınız? Düz lise mezunu birisinin atanabileceği kadrolar belli başlı kadrolardır, buradaki herkes düz lise mezunu değil mi? Eğer öyleyse herkese aynı cevapları vermek kadar doğal bir şey olabilir mi? Eğer değilse burada ne işi var bu insanların. İnsanların yaptığı küstahlıklar, karşıdaki insana bırak ukalalığı her türlü hakkı verir. Bizim insanımız alışmış kendisine özel muamele istemeye… Burada öyle özel cevaplık bir durum yok. Herkes düz lise mezunu ve herkesin cevabı aynı. O cevap da haberde yer alıyor.

      9 Aralık 2016 20:49
  • yağmur baysal ;

    ben anadolu lisesinde okuyorum son sınıfım20 kasım yapılan memurluk sınavına girdim yani öylesine girdim de aslında ama şunu merak ettim puanım 69 memur oluabilir miyim olabilirsem de ne olabilirim

    9 Aralık 2016 15:34
    • Ferhat YILMAZ ;

      69 puan anadolu lisesi mezunlarının kadroları için çok düşük kalabilir.

      9 Aralık 2016 19:52
  • Serhat Benek ;

    Anadolu lisesi mezunuyum, insaat muhendisligi 1.sinif ogrencisiyim. Ortaogretim kpss sinavindan87 puan aldim hangi kontejandan tercih yapabilirim yardimci olabilirmisiniz

    9 Aralık 2016 16:42
    • Ferhat YILMAZ ;

      Ortaöğretim Düz memurluk kadrolarına tercih yapabilirsiniz.

      9 Aralık 2016 19:51
  • Buse ;

    Açık öğretim lisesi mezunuyum
    Bilgisayar İşletmenliği sertfikam var
    KPSS puanım 65 nereyi önerirsiniz Hocam ?

    9 Aralık 2016 17:55
    • Ferhat YILMAZ ;

      Benim önerimden çok sizin puanınız önemli, 65 puan memurluk kadroları için biraz düşük kalabilir.

      9 Aralık 2016 19:51
  • Zafer köylü ;

    Merhaba hocam.Ben düz lise mezunuyum meb onaylı bilgisayar ve ileri düzey excel serfitikam var bu belgeleri hangi kadrolar için tercih yapabilirim yardımcı olursanız sevinirim…Verdiğiniz tüm bilgiler içinde teşekkürler

    9 Aralık 2016 18:44
    • Ferhat YILMAZ ;

      Düz memurluk, Bilgisayar İşletmenliği, VKHİ gibi kadrolara tercih yapabilirsiniz.

      9 Aralık 2016 19:50
  • mehmet ;

    hocam kepce operetorlugu belgem var. operetorluk atamaları varmi ?

    9 Aralık 2016 21:29
    • Ferhat YILMAZ ;

      2014 KPSS’den sonra yayınlanan dört tercih kılavuzunda böyle bir kadro açılmadı. Ancak bu açılmayacağı anlamına gelmiyor. 21 Aralık’ı bekleyip göreceğiz.

      9 Aralık 2016 22:58
  • Ebru özcan ;

    Merhabalar düz lise mezunuyum 75 puan aldım tercih yapmalıyım ümit var mı hocam?

    9 Aralık 2016 22:17
    • Ferhat YILMAZ ;

      Allah’tan ümit kesilmez Ebru hanım, tercihlerinizi bir rehberlikçi ile birlikte yapıp beklemelisiniz. Tercih tarihleri: 21-30 Aralık 2016.

      9 Aralık 2016 22:58
  • rvz ramzan ;

    kpss 78,61 aldım düz lise mezunuyum hangi bölümleri yazabilirim yardım edebilirmsiniz lütfen

    9 Aralık 2016 22:46
    • Ferhat YILMAZ ;

      Memur (Bazı kadrolarda sertifika şartı var.)
      Bilgisayar İşletmenliği (MEB onaylı Bilgisayar İşletmeni Sertifikası şartı var.)
      Veri Hazırlama Kontrol İşletmeni (MEB onaylı Bilgisayar İşletmeni Sertifikası şartı var.)
      Şoför (Sürücü belgesi şartı var.)
      Kaloriferci (M.E.B.’Dan Onaylı Doğalgaz Kalorifer Ateşçiliği Sertifikası şartı var.)
      Aşçı (M.E.B.’Dan Onaylı Aşçılık Sertifikası Sahibi şartı var.)
      Hizmetli (Güvenlik Soruşturmasının Olumlu Sonuçlanması şartı var.)
      İtfaiye Eri (C sınıfı sürücü belgesine sahip olma ve bazı özel şartlar var.)

      9 Aralık 2016 22:56
      • Olcay minic ;

        Merhaba hocam
        Itfaiye eri için önceden E ehliyet isteniyordu şimdi iise C ehliyet olmuş bu bilgi doğru mudur.E yerine D olmasi gerekmiyor mu.Bnde B ehliyet var itfaiye eri için yukseltecegim icin bilgi almak istedim.tesekkur ederim şimdiden

        9 Aralık 2016 23:38
        • Ferhat YILMAZ ;

          Lise, Meslek Lisesi veya dengi okul mezunu adayların ( C ) veya ( E ), Meslek Yüksek Okulu İtfaiyecilik ve Yangın Güvenliği ile Lisans düzeyinden Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği mezunu adaylar için ( B ) sınıfı sürücü belgesi sahibi olmak.

          10 Aralık 2016 00:05
  • ece ;

    Hocam ben Anadolu lisesi mezunuyum 70 puan aldım neleri tercih edebilirim? bu arada bilgisayar sertifikam var bu da bir işe yarar mı?

    9 Aralık 2016 23:30
    • Ferhat YILMAZ ;

      Haberimizin son bölümünde nereleri tercih edebileceğiniz yer almaktadır.

      10 Aralık 2016 00:02
  • Olcay minic ;

    Merhaba
    Itfaiye eri icin C ehliyet mi olacak hocam.eskiden E ehliyetti şimdi C mi oldu.B var bnde yukseltecegim yardimci olur musunuz C mi yapmaliyim D mi hocam

    9 Aralık 2016 23:42
  • Beyhan bedir ;

    Ferhat bey,eleştiriye açık değilseniz eleştiriye açık yazılar yazmamanızı tavsiye ederim. .iyi çalışmalar.

    10 Aralık 2016 00:19
  • Sibel ;

    Hocam merhaba ben Adıyaman sosyoloji 1.sınıf ögrencisiyim ve bu yılki kpss de 79.5..puan aldım atanma ihtimalim var mi? Memur olarak biryerde calisarak okuluma devam etme imkanim var mi

    10 Aralık 2016 10:55
  • DUYGU ;

    merhaba hocam ben duz lıse mezunuyum 77.336 puan aldım hangı bolumlerı tercıh etmelıyım

    10 Aralık 2016 12:22
    • Ferhat YILMAZ ;

      Daha az rekabet olan illeri tercih etmeniz yararınıza olacaktır. Batı illeri ve büyük iller için puanınız biraz düşük.

      10 Aralık 2016 13:35
  • abdullahoztop ;

    bu yıl kpss ortaöğretim 81.6 puan aldım anadolu çocuk gelişimi mezunuyum hangi kadroları tercih edebilirim..

    10 Aralık 2016 12:47
    • Ferhat YILMAZ ;

      Haberin en altında yer alan kadroları ve kendi bölümünüzle ilgili kadroları tercih edebilirsiniz.

      10 Aralık 2016 13:36
  • sema özatalay ;

    hocam düz lise mezunuyum serifikam yok ortaöğretim kpss de 74 aldım maliye birinci sınıf öğrencısıyım kpss de tercih yapabileceğim yerler var mı ?

    10 Aralık 2016 13:33
  • engin gönül ;

    Merhabalar Ferhat bey ticaret lisesi muhasebe mezunuyum kpss 2016 puanım 71 pek ümitli olamasamda
    bu sartlarda bir atama sözkonusu olabilirmi? nerelere başvurabilirim?
    Teşekkür ederim alakanıza

    10 Aralık 2016 23:19
    • Ferhat YILMAZ ;

      Merhaba, bölümünüzün yazabileceği kadrolar geçtiğimiz yıllarda 89-90 puan aralığında kapatmıştır. Düz memurluklar da ha keza aynı şekilde…

      10 Aralık 2016 23:44
      • Gizem ;

        Ferhat hocam lütfen cevap verin .. Ben imam hatip mezunuyum ama dhbt sınavına felan girmedim sadece kpps sınavına girdim 70.7 aldım biraz düşük aldım ama diyaneti memur felan olamazmıyım yani hani dhbt ye girmedim ya yinede imam hatip mezunuyum diye tercih edebiliyirmuyum bunu sorcaktm hocam bide hangi memurlukları tercih edebilirim hocam şimdiden Allah razı olsun size çok teşekkür ederim

        11 Aralık 2016 14:27
        • Ferhat YILMAZ ;

          DHBT’ye girmeniz gerekiyordu. Diyanet tercihleri ayrı yapılır. Bunun için de DHBT’ye girmiş olmanız gerekiyordu.

          11 Aralık 2016 16:57
  • asli demir ;

    67 puan alanlar tercih yapabilirlermi

    11 Aralık 2016 14:44
    • Ayça ;

      Hocam memur olamk istyorum ama biliyorum zor benim puanim 70.6 hocam düz lise çıkışlıyım düz memurluklari tercih yapabilirim biliyorum bide bu açıktan atamalar nasil oluyor onlarada girebilirmiyim bizden bazı sedtifikalar istiyolarmiş o sertifikalrı alırsak öyle olma ihtimalmiz olurmu memur ..hocam şimdiden çok saolun :)biliyorz nasip ama fikrinizi merak ettim..

      11 Aralık 2016 17:10
      • Ferhat YILMAZ ;

        Açıktan memur alımı yapan kurumlar zabıta, infaz koruma memuru, zabıt katibi, şoför, hizmetli gibi kadrolara alım yapıyor. Bu kadrolar için genellikle 70 puan limiti koyuluyor. Sizin puanınız buna uygun. Ancak bir de mülakat yapıyorlar. Orada da yazılı, sözlü ya da uygulamalı sınav olabiliyor. Onları da geçerseniz atanabilirsiniz. Size uygun olan yerlere başvurun ve umudunuzu kaybetmeyin…

        11 Aralık 2016 18:03
  • Fatma Tuncel ;

    Mrb.hocam.bende düz lise mezunuyum.meb onaylı bilgisayarlı muhasebe sertifikam var.sertifika isteyen bölümler için geçerli olurmu.yoksa bilgisayar işletmenliği sertifikasımı almam gerekiyor.cvp.lütfen

    11 Aralık 2016 20:06
    • Ferhat YILMAZ ;

      Merhaba, Bilgisayar İşletmeni Sertifikası’nın kodu 6225’tir, Bilgisayarlı Muhasebe Sertfikası’nın kodu ise 6233’tür. Açılacak kadroda bunlardan bir tanesi ya da ikisi birden olabilir. Eğer yalnızca 6225 kodu varsa sizin sertifikanız olmaz. Ancak iki kod da varsa sizin sertifikanız olur.

      11 Aralık 2016 21:51
  • ayse ;

    Hocam ben imamhatip duz lise mezunuyum kpss den 71 aldim sizce nereleri tercih yapabilirim simdiden tesekkur ediyorum allah razi olsun .

    11 Aralık 2016 20:44
  • Recep ertaş ;

    düz lise mezunuyum kpss puanim 93.4 sıralamam 93.7 kalirifercilige atanir miyim aralik atamasinda ?

    12 Aralık 2016 01:30
    • Recep ertaş ;

      duz lise mezunuyum puanim 93.4 siralamam 688 kalorifercilik belgem var ilk atamada atanabilir miyimm.. yani aralik atamasinda

      12 Aralık 2016 01:33
      • Ferhat YILMAZ ;

        Puanınız gayet iyi, atanma şansınız yüksek.

        12 Aralık 2016 19:19
        • Yusuf eren ;

          Selamin aleykum Hocam ben düz lise mezunuyum puan 69 herhangibr sertifika yok nereleri tercih yapabilirim

          12 Aralık 2016 22:20
  • atilla ;

    merhaba ben düz lise mezunuyum kpssden 70 aldım ehliyetim var 2015 yılında aldım(A2 ve B) hangi bölümleri seçebilirim ve hangi bölümlerde mülakat var? Şimdiden teşekkürler.

    12 Aralık 2016 10:06
  • Zafer hendekci ;

    Merhaba hocam ben anadolu ogretmen lisesi mezunuyum kpssden 77 puan aldim suan makine muhendisligi 1. Sinifta okuyorum sizce atanma sansim varmi ?

    12 Aralık 2016 15:11
  • nehir ;

    Mrb hocam ben acikogretim lisesi mezunuyum kpssden 69.483puan aldım tercih yapabilecekmiyim

    12 Aralık 2016 18:03
  • M ;

    Merhaba ben anadolu lisesi mezunuyum 68 aldım Afyon Kocatepe de işletme okuyorum. Bilgisayar sertifakam yok tercih yaptıktan sonra alsam sertifikayı kabul ederler mi? Bir de uzak illeri yazsam üniversite okuduğum ile tayin isteme şansım var mı?

    13 Aralık 2016 02:33
    • Ferhat YILMAZ ;

      Öncelikle tercih işlemlerinin okuduğunuz üniversite ile hiçbir alakası olmayacağını belirtelim. Bilgisayar sertifikası almak için en hızlı kurs yaklaşık 2 ayda bitiyor. Sertifikanız atandığınız takdirde kuruma katılış işlemlerinizi yaparken gerekeceği için sertifika almak için vaktiniz olmayacak. Dolayısıyla sertifikanız ancak bir sonraki atamalara yetişecek.

      13 Aralık 2016 20:02
  • fatih celik ;

    Merhaba ben lisede hemsirelik okudum 2016 kpss den 81 puan aldom simdi hemsirelik disinda hangi memurluklara tercih yapabiliyorum

    13 Aralık 2016 18:52
    • Ferhat YILMAZ ;

      Haberin en alt bölümünde listelenen memurlukları tercih edebilirsiniz.

      13 Aralık 2016 19:59
  • çigdem Ak ;

    Hocam bende düz lise mezunuyum puanm 69.6250
    Gercktn cok ihtiyacm var banada bir yol gösterin okullarda hizmetli falan olarakta çalsma imkanım yokmu

    13 Aralık 2016 20:02
    • Ferhat YILMAZ ;

      2014 KPSS ile yapılan dört merkezi atamada yalnızca 3 hizmetli kadrosu açıldı ve en düşük puan 95’te kaldı. Buna göre siz değerlendirin durumunuzu.

      13 Aralık 2016 20:26
  • Çiğdem Ak ;

    Allah razı olsun hocam yani hiç şansım yok öylemi Hakkı’nızı helal edin hiç bi fikrim olmadğı icin sizi rahatsız ediyorum

    13 Aralık 2016 21:43
  • atilla ;

    BU LİNK BELKİ SİZE YARDIMCI OLABİLİR PAYLAŞALIM LÜTFEN https://www.turkiye.gov.tr/kpss-tercih-rehberi

    14 Aralık 2016 09:16
  • filiz ;

    meslek lisesi mezunuyum 66 aldm hangi bölümü tercih edebilim?

    14 Aralık 2016 12:03
  • sedef ;

    kız meslek mezunu olan birisi ebelik veya hemşirelik bölümüne atanabilir mi duyduğuma göre atanılıyormuş ve 4 aylık eğitim veriliyormuş. Teşekkürler şimdiden

    14 Aralık 2016 19:29
    • Ferhat YILMAZ ;

      Şimdiye kadar böyle bir konu hakkında herhangi bir bilgimiz olmadı.

      14 Aralık 2016 19:47
  • Gulseren aylan ;

    Ben acikogretim duz lise disardan bitirdim kpssde 555puan aldim cok dusuk ama herangi bi memurluk olma ihtimali varmi acaba bana cevay yazarmisiniz rica etsem.

    14 Aralık 2016 19:50
    • Ferhat YILMAZ ;

      Tercih hakkını bulunuyor, ancak puanınız atanabilmek için çok düşük. Yine de şansınızı denemelisiniz.

      14 Aralık 2016 22:38
  • Melike Göbel ;

    Hocam merhabalar. Düz lise mezunuyum. Kpss puanım 76.40 Üniversite 1. Sınıfta bilgisayar dersi gördüm ve geçtim ancak okulu 2. Sınıfta bıraktım. Transkript alıp bunu belgeleyerek de bilgisayar sertifikası isteyen yerleri de tercih edebilir miyim? Neleri tercih edebilirim? Bununla ilgili haberler okumuştum lütfen yardımcı olur musunuz?

    16 Aralık 2016 03:14
  • Emrah erdogan ;

    Merhaba; anadolu teknik lisesinde 4 sene okudum. Son sinifta 3 dersim kaldigi icin tasdikname alip acik liseden okulu bitirdim. Osym sayfamda arsiv bilgisinden hem teknik meslek hemde acik lise mezunu olarak gorunmeme ragmen dolayisiyla elimde meslek lise diplomam yok. Kpss 2016 sinavindan aldigim puan 80. Bu sartlarda hangi bolumleri tercih edebilirim ve atanma sansim nedir? İyi calismalar.

    16 Aralık 2016 14:47
  • tuğba ;

    düz lise mezunuyum şuan üniversite 3.sınıf iktisat okuyorum. kpss ortaöğretimden 74 puan aldım. hocam nasıl tercih yapabilirim neleri tercih edebilirim, anlamadım ?

    16 Aralık 2016 18:24
  • Ahmet Köse ;

    Merhaba Hocam Düz lise meznuyum Kpss ortaöğretimden 79.4 puan aldım neler gelebilir

    16 Aralık 2016 18:29
  • Nurhayat ;

    Merhaba hocam ben 1993 duz lise mezunuyum 2016kpss de 62 pyan aldim elimde ozel guvenlik daktilografik ,giyim sertifikasi var bulunuyor memusluk sinavi icin nerelere tercih verebilirim.Cok dusuk bir puandir bir yerlere tercik verkem icin umudum varmi?cevaplarsaniz memnun olurum

    16 Aralık 2016 22:06
  • zehra kılıç ;

    ben düz lise web programcılığı mezunu olacam acaba bana gelme ihtimali var mı??

    19 Aralık 2016 11:11
  • Yıldız ULUKURT ;

    Selamünaleyküm hocam, ben 2015 düz lise mezunuyum. Kpssden 70 aldım ve incelediğime göre bazı kadrolar sertifika istiyorlar ve elimde istenilen hiçbir sertifika yok. Ehliyetimde yok. Benim yapabileceğim nedir? Neleri tercih edebilirim?

    20 Aralık 2016 21:27
    • Ferhat YILMAZ ;

      Sertifika istemeyen kadroları tercih etmekten başka yapabileceğiniz bir şey yok.

      21 Aralık 2016 14:17
      • Ummu ;

        Hocam ben duz lise mezunuyum 64 küsur aldim.unuversite gida teknikerligi bolumu son sinif ogrencisiyim.12 adet sertifikam var.Cv olusturma ve mulakat teknikleri.risk yonetimi.stratejik yonetimIso 50001 enerji yonetim sistemi.Iso 27001 bilgi guvenligi yonetim sistemi.entegre yonetim sistemi.Iso 14001 cevre yonetim sistemi.Iso 9001:2008 ic tetikci.Iso 22000 gida guvenligi yonetim sistemi.Ohsas 18001 is sagligi ve guvenligi.Iso 9001:2008 kalite yonetim sistemi olarak.bu sertifikalarla hangi kurumlara tercih yapilabilinir yardımcı olabilir misiniz?

        21 Aralık 2016 17:50
  • Kubra atasoy ;

    Hocam ben duz lise cikisliyim.72 puan aldim.herhengi bi sertifikam yok.nereleri terxih etmeliyim

    21 Aralık 2016 14:28
    • Ferhat YILMAZ ;

      Ehliyetiniz varsa Şoför kadrolarını, yoksa Hizmetli kadrolarını tercih edebilirsiniz.

      21 Aralık 2016 23:55
  • savaş çam ;

    hocam meslek lisesi yapı ressamlığı mezunuyum ehliyet olarak b sınıfı ehliyetim var. src belgelerine sahibim. 62 puan aldım ama tercihlerde beni kapsayan nitelikler yok. ne yapmam lazım

    21 Aralık 2016 16:22
    • Ferhat YILMAZ ;

      Durumunuzdaki bir aday yalnızca şoför ve hizmetli kadrolarını tercih edebilir.

      21 Aralık 2016 23:56
  • Zafer köylü ;

    Hocam bende 4 tane serfitika var bunlar. .
    1 Bilgisayar kullanımı
    2 İleri excel ve uyum geliştirme
    3 A1 seviye ingilizce
    4 Gıda ve su sektöründe çalışanlar için hijyen eğitimi
    B sınıfı ehliyetim var…Düz lise mezunuyum acaba hangi kadrolara başvurabilirim yardımcı olursanız çok sevinirim

    21 Aralık 2016 19:35
  • Fatma Tuncel ;

    Hocam vhki,bilgisayar işletmenliği gibi hiç kadro yok ortaöğretim klavuzunda.koloriferci ,şoför,teknisyen koymuşlar.bayanın seçebileceği hiç bölüm yok klavuzda.benmi yanlış inceledim anlamadım..

    21 Aralık 2016 21:01
    • Ferhat YILMAZ ;

      KPSS 2016/2 tercih kılavuzunda Ortaöğretim mezunlarının tercih edebileceği toplam 151 kadro yer alıyor. Bu kadrolarda kadın-erkek ayrımı yapıldığına dair bir şart bulunmuyor. Dolayısıyla kadın olsun, erkek olsun tüm adaylar kılavuzda yer alan ve mezuniyet alanlarına uygun tüm kadroları tercih edebilir.

      21 Aralık 2016 23:53
  • Fatma Tuncel ;

    Ben vhki veya bilgisayar işletmenliği tercih etmek istiyodum ama bu kadrolar açılmamış.diğer tercihlerde açılırmı sizce..

    22 Aralık 2016 10:52
  • Zeynep ;

    çocuk gelişimi lise mezunuyum. 68 puan aldım. nereleri tercih edebilirim. Atanma şansım nedir acaba ?

    22 Aralık 2016 17:25
  • eda ;

    merhabalar hocam ben duz lıse mezunuyum 65 puan aldım bilgisayar sertıfıkam ve ıngılızcea1 a2 belgelerim yonetıcı asıstanlıgı belgelerım bulunmakta sızce tercıh nerelerı yapabilirim ya da yapsam yerlesme olasılıgım varmı?tesekkurler..

    22 Aralık 2016 17:29
  • Zeynep ;

    İyi akşamlar. Çocuk gelişimi lise mezunuyum. kpss den 68 puan aldım. Bilgisayar sertıfıkam bulunmaktadır.Hangi bölümleri tercih etmelıyım. tesekkur ederım.

    22 Aralık 2016 17:34
  • MESUT SAĞIR ;

    Tek suçumuz düz lise mezunu mu olmak ha ben 556.58 puan aldım sınavdan ama yinede bir yere atanamadıktan sonra napıcaz biz yetkililere sesleniyorum duyun bizleri artık bizde iyi yerlere gelelim bir kere de bizim ailemizin yüzü gülsün çok nşey mi istiyoruz sorarım hey yetkililer

    22 Aralık 2016 19:01
    • Ferhat YILMAZ ;

      556.58 derken neyi kast ediyorsunuz? KPSS puanları 100 üzerinden değerlendiriliyor.

      22 Aralık 2016 23:35
  • Bahar Karaman ;

    Mrb.Ferhat Bey.ben 2007 Genel Lise mezunuyum.Türkce’matematik bölümüm.tarcih klavuzuna baktim malesef pek de kadro yok girebilecegim.Aslinda calisamama rağmen 69.66… aldim sinavdan.biliyorum ki 7ple katiplige fln giriliyor.ama en azindan sosyal hizmetler ve bazi okullara memur olarak atanamaz miyim sizce.sansim yok mu hic ? Tercih yapsam mi ne yalsam cok kararsizim secemiyorum hic birsey ….?? Yardmci olursaniz sevinirim..tesekkurlerr.

    22 Aralık 2016 22:28
    • Ferhat YILMAZ ;

      Merhaba, yayınlanan kılavuzda yazabileceğiniz kadrolar karşısında 2001, 7225 kodlarının yer aldığı Zabıta Memuru ve Hizmetli kadrolarıdır.

      22 Aralık 2016 23:45
      • ümit ;

        KPSSP94 80,75119 yabancı dil agırlıklı lise mzn. nereleri tercih edebilirim. meb onaylı bilgisayar sertf. mevcut

        23 Aralık 2016 17:06
        • Ferhat YILMAZ ;

          Memur, Zabıta Memuru ve Hizmetli kadrolarını tercih edebilirsiniz. Bu atamada bilgisayar sertifikası şartı ile tercih edebileceğiniz kadro yok.

          24 Aralık 2016 09:41
      • Esengül ;

        Vhk düz lise için tercih edilecek pozisyon yok.bilg.sertifika ve önlisans şart konulmuş.lise mezunları sadece sertifika ile başvuru yapabilirmi.

        23 Aralık 2016 22:49
        • Ferhat YILMAZ ;

          Maalesef bu atamada düz lise mezunları için VHKİ kadrosu açılmadı. Memur kadrosu olarak 1 adet kadro bulunuyor. Atatürk Üniversitesi (Erzurum) Memur kadrosu için sertifika ihtiyacı yok.

          24 Aralık 2016 09:39
  • Soner ;

    Hocam sertifikayı sonradan alma hakkı tanıyor mu devlet benim sıralamam 11 binlerde ama sertifikalar yüzünden hiç umut kalmadı cevabınız için şimdiden teşekkürler.

    23 Aralık 2016 00:09
    • Ferhat YILMAZ ;

      Adayların, diploma veya geçici mezuniyet belgeleri ile tercih edecekleri kadro ve
      pozisyonların karşısındaki başvuru şartları arasında yer alan; Özel Güvenlik Görevlisi Kimlik
      Kartı, sürücü belgesi, sertifika vb. diğer belgelere, yerleştirme işlemine son başvuru tarihi
      (30 Aralık 2016) itibariyle sahip olmaları gerekmektedir.

      24 Aralık 2016 09:57
  • ahmet gün ;

    hocam 2016 kpss ye orta öğretim mezunu olarak girdim 79.5 puan aldım ,ancak lisans son sınıftayım 2016/2 den tercih yaptığımda seneye yani 2017 de lisans mezunu olarak kpss ye girme hakkım varmı HOCAM SİZDEN TERCİH YAPMADAN ACİL CEVAP BEKLİYORUM teşekkürler

    23 Aralık 2016 13:55
  • ahmet gün ;

    hocam 2016 kpss ye orta öğretim mezunu olarak girdim 79.5 puan aldım ,ancak lisans son sınıftayım 2016/2 tercih yaptığımda seneye yani 2017 de lisans mezunu olarak kpss ye girme hakkım varmı HOCAM SİZDEN TERCİH YAPMADAN ACİL CEVAP BEKLİYORUM teşekkürler

    23 Aralık 2016 13:59
    • Ferhat YILMAZ ;

      Merhaba, bu yıl ortaöğretim mezunu olarak tercih yapabilirsiniz. Gelecek yıl mezun oluyorsanız, 2017 KPSS’ye girebilir ve gelecek yılki merkezi atamalarda Lisans mezunu olarak tercih yapabilirsiniz. Atanıp atanmamak herhangi bir şeyi değiştirmez.

      24 Aralık 2016 09:42
  • Elvan Temir ;

    mrhb hocam ben düz lise mezunuyum 1998 bu yıl kpss den 59 puan aldım sizce şansım hiç mi yok

    23 Aralık 2016 22:09
  • Hakan ;

    Duz.lise mezunuyum sadece ehliyetim var hiçbir sertifikam yok kpps 68 aldim nereleri secebilirim hocam

    24 Aralık 2016 01:57
    • Ferhat YILMAZ ;

      Aranan nitelikler bölümünde 2001, 7225 ve 6505 kodunun yer aldığı kadroları tercih edebilirsiniz. Bunların dışında kalan kodların yer aldığı kadroları tercih edemezsiniz.

      24 Aralık 2016 09:37
  • Kadir acar ;

    Hocam düz lise mezunuyum 78 puan aldım tercihlerde nereleri secmeliyim ne yapmalıyım yardımcı olabilir misiniz yaş 30 infaz koruma olabilirmiyim şartlarla ilgili bilginiz varmi

    24 Aralık 2016 12:51
  • Kadir acar ;

    Hocam düz lise mezunuyum 78 puan aldım tercihlerde nereleri secmeliyim ne yapmalıyım yardımcı olabilir misiniz yaş 30 infaz koruma olabilirmiyim şartlarla ilgili bilginiz varmi

    24 Aralık 2016 12:53
  • derya ;

    hocam annem ortaöğretim mezunu kpss den 62 küsür puan aldı nasıl seçmeliyim atanmanın nerde olduğuna nasıl bakmalıyım setiklerimin hiçbiri için belgesi yok ne yamalıyım

    24 Aralık 2016 18:13
    • rabiaaa ;

      merhaba hocam düz lise mezunuyum. kpps den 75 aldım nerelerı tercih edebilirim??

      25 Aralık 2016 20:27
      • Ferhat YILMAZ ;

        2001 kod numaralı kadroları tercih edebilirsiniz. Kadronun karşısındaki diğer kod numaralarına dikkat etmeniz gerekiyor.

        26 Aralık 2016 21:05
        • abide nur çuhadar ;

          kpssden 84 puan aldım.anadolu lisesinden mezunum tercih yapabileceğim memurluk veya kütüphane memurluğu gibi herhangi bir bölüm var mı acaba?

          27 Aralık 2016 19:30
          • Ferhat YILMAZ ;

            2001 nitelik kodlu memurluk kadrolarını tercih edebilirsiniz. Düz lise mezunları Kütüphanecilik kadrolarını tercih edemiyor.

            27 Aralık 2016 21:49
  • Murat Muratoğlu ;

    Ferhat Bey insanlar bilmediği bir soruyu soruyor çünkü “umut” var orda.. Siz ise kendinizi beğenmişlik bir tarafa boş boş cevaplar veriyorsunuz. Ya cevap vermeyin hoşunuza gitmediyse, eğer cevap vereceksiniz düzgün ve iyi bir üslub kullanmanızı tercih ederim!

    26 Aralık 2016 05:17
    • Ferhat YILMAZ ;

      Burada soru soran 1000 kişiye cevap verildi şimdiye kadar. Bu 1000 kişi arasından kendini bilmez az sayıda kişiye de gerekli cevaplar verildi. Siz hangi taraftasınız? Kendini bilmeyenlerin mi yoksa karşısındakinden hiçbir karşılık beklemeden insanlara yardımcı olmayan çalışan bir kişinin mi?

      26 Aralık 2016 21:06
  • Fatma Tuncel ;

    Bu sene neden bu kadar az kadro açıldı ya.2014 te baya açılmış.o kadar insan bi umutla sınava girdi ama hevesimiz kırıldı resmen.tercih edebileceğimiz hiçbir yer yok malesef…

    27 Aralık 2016 16:56
    • Ferhat YILMAZ ;

      Hükümet “2017 yılı kamuda tasarruf yılı olacak” açıklaması yaptı. Bu sebeple çok az memur alımı yapılacak. 2017 yılı için 5.000 kadro ayrılacağı bilgisi var. Yani önümüzdeki yıl yapılacak merkezi atamalardan da pek umutlu değiliz.

      27 Aralık 2016 21:50
Google Haberler - Gündem Haberleri