Haber Sırası

Önlisans mezunları KPSS’de hangi memurlukları tercih edebilir?

Önlisan mezunları KPSS’de nereleri tercih edebilir? KPSS’ye girecek Önlisans mezunu memur adayları, hangi memurluk kadrolarını tercih edebileceklerini merak ediyorlar. İşte Önlisans mezunlarının KPSS’de tercih edebilecekleri memurluklar!

Önlisans mezunları KPSS’de hangi memurlukları tercih edebilir?
09 Ağustos 2016 - 0:11 'de eklendi ve 25657 kez görüntülendi.

Türkiye’de bazı kurumlar hariç devlet kurumlarının tamamına yakını KPSS sınavı ile memur alımı yapıyor. Kamu personeli olmak isteyen binlerce memur adayı, memurluk için ön şart olan KPSS sınavına girmek zorunda. Her yıl Lisans, Önlisans ya da Ortaöğretim mezunları için ayrı ayrı memurluk kadroları açılıyor.  Açılan memurluk kadrolarına yerleştirme işlemi ise ÖSYM’nin merkezi atamasıyla gerçekleştiriliyor. Daha önce sizlerle Lise mezunları KPSS’de hangi memurlukları tercih edebilir başlıklı haberimizi paylaşmıştık. Önlisans mezunları için de aynı bilgilendirmeyi yapmak amacıyla Önlisans mezunları KPSS’de hangi memurlukları tercih edebilir haberimizi hazırladık.

---Sponsor---

2016 yılında KPSS Lisans, KPSS Önlisans ve KPSS Ortaöğretim olmak üzere 3 farklı sınav planlanmış durumda. Bu sınavlardan KPSS Lisans 21-22 Mayıs 2016 tarihinde yapıldı. Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi (ÖABT) ise 20 Ağustos 2016 tarihine ertelendi. Diğer sınavlardan KPSS Önlisans 22 Ekim, KPSS Ortaöğretim ise 23 Ekim tarihlerinde yapılacak. Önlisans ve Ortaöğretim mezunları için KPSS sonuçları 10 Kasım 2016 tarihinde açıklanacak. Bu tarih itibari ile 2016 yılında yapılan tüm KPSS sınavlarının sonuçları belli olmuş olacak ve 14 Kasım – 23 Kasım 2016 tarihleri arasında KPSS 2016/2 tercihleri yapılacak. İşte bu tercih döneminde Önlisans mezunlarının tercih edebilecekleri memurluk kadroları şu şekilde olacak;

Önlisans mezunları KPSS tercihlerini, sınava başvuru esnasında ÖSYM’nin veri tabanında yer alan mezun olunan bölüme göre yapmak zorundalar. Bir örnekle açıklamak gerekirse; Bilgisayar Programcılığı bölümünden mezun olan bir Önlisans mezunu KPSS tercih işlemlerinde mezun olduğu bölümün koduna göre tercih yapmalı. Bölüm kodu KPSS yerleştirme kılavuzunda yer alacak ve bu kodla hangi memurluk kadrolarının tercih edebileceği de belirtilecektir. Mezun olunan Önlisans bölümünüzün kodu 225 olsun. Bu kodla yalnızca mezun olduğunuz bölümden memur kabul eden ve herhangi bir Önlisans bölümünden mezun olma şartı arayan memurluk kadroları tercih edilebilir. Daha da açıklayıcı bir örnek vermek gerekirse Bilgisayar Programcılığı’ndan mezun olan bir aday, Bilgisayar Teknikerliği ya da düz Memur kadrolarını tercih edebilir. Bu aday sağlık teknikerliği gibi mezun olduğu bölümle ilgisi olmayan bir memurluk kadrosunu tercih edemez.

Önlisans mezunlarının KPSS’de tercih edebilecekleri memurluklar hangileri?

Aşağıda koyu harflerle yazılmış memurluk kadrolarının altında, bu kadroların hangi kurumlara atanabileceğini görebilirsiniz.

ARFF Memuru

– Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü

ARFF Memuru Ne İş Yapar Maaşları Ne Kadar?

Ambar Memuru

– İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
– Toprak Mahsulleri Ofisi Genel Müdürlüğü
– Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğü
– Üniversitesiler
– Gümrük Müsteşarlığı
– Çay İşletmeleri Genel Müdürlüğü

Aşçı

– Üniversiteler

Ayniyat Memuru

– İl Özel İdareleri

Bilgisayar İşletmeni

– Tüm kurumlar

Dava Takip Memuru

– Türkiye Elektrik İletim A.Ş. Genel Müdürlüğü

Hemşire

– Üniversiteler
– Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğü
– Sağlık Bakanlığı’na bağlı tüm hastaneler ve sağlık kurumları

İnşaat Teknikeri

– İl Özel İdaresi

Kaloriferci

– Tüm kurumlar

Koruma ve Güvenlik Görevlisi

– Tüm kurumlar

Laborant

– İl Özel İdaresi
– Danıştay Başkanlığı
– Devlet Malzeme Ofisi Genel Müdürlüğü
– Sağlık Bakanlığı’na bağlı hastaneler ve kurumlar

Manevracı

– Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayii A.Ş. Genel Müdürlüğü

Memur

– Tüm kurumlar

Muhasebeci

– Tüm kurumlar

Orman Muhafaza Memuru

– Çevre ve Orman Bakanlığı

Programcı

– Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğü
– Belediyeler
– Türkiye Vagon Sanayii A.Ş. Genel Müdürlüğü
– Üniversiteler

Sağlık Memuru

– Sağlık Bakanlığı’na bağlı tüm kurumlar
– İl Özel İdaresi’ne bağlı tüm kurumlar

Sağlık Teknikeri

– Sağlık Bakanlığı’na bağlı tüm kurumlar
– Üniversiteler

Santral Memuru

– İl Özel İdaresi’ne bağlı tüm kurumlar

Satınalma Memuru

– İl Özel İdaresi’ne bağlı tüm kurumlar

Sekreter

– Tüm kurumlar

Şoför

– Tüm kurumlar

Tekniker

– Tüm kurumlar

Topoğraf

– Tarım İşletmeleri Genel Müdürlüğü

Tren Teşkil Memuru

– TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğü

Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni

– Tüm kurumlar

Veznedar

– Üniversiteler
– Belediyeler

Yol Bekçisi

– TCDD

Yurt Yönetim Memuru

– Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğü

Zabıt Katibi

– Adalet Bakanlığı’na bağlı tüm kurumlar

NOT: Konuyla ilgili sorularınızı sayfanın altında yer alan YORUM BÖLÜMÜNÜ kullanarak sorabilirsiniz.

Etiketler :
HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

 BU HABER HAKKINDA YAPILAN YORUMLAR

( 338 Yorum )

  • Taner cınarkes ;

    Gecen sene kpss ye girdim bir defa tercih yaptim bu sene tercih yapabilurmiyim onlisans olarak

    11 Ağustos 2016 10:43
    • Ferhat YILMAZ ;

      Geçen yıl Ön Lisans KPSS sınavı yapılmadı nasıl tercih yapabilirsiniz?

      5 Ekim 2016 18:14
      • Sadettin koca ;

        Ben makina müh.ligi okuyorum anadolu öğretmen çmezunuyum nereleri yazabilirim

        30 Ekim 2016 03:39
  • Hande Yılmaz ;

    Merhaba,Ben 39 yaşında önlisans mezunuyum,KPSS puanıyla hangi kurumlara girebilirim?

    28 Eylül 2016 12:56
    • Ferhat YILMAZ ;

      KPSS-B atamalarında herhangi bir yaş sınırı yoktur. Puanınızın ve bölümünüzün uygun olduğu her kadroyu tercih edebilirsiniz.

      5 Ekim 2016 18:09
      • mustafa şahin ;

        ferhat bey yaş sınırı B tipi kadrolar için kaldırıldı 39 40 yaşında memur olunuyor yanlış bilgi veriyorsunuz.

        11 Kasım 2016 01:09
        • Ferhat YILMAZ ;

          Düzeltme için teşekkürler. İlgili cevabı düzenliyorum.

          11 Kasım 2016 22:30
      • Gizem ;

        Merhaba, ben önlisans fizyoterapi hangi alanları tercih edebilirim ?

        13 Aralık 2016 19:18
    • Ebru avci ;

      Merhaba ben önlisans pazarlma mezunuyum kpssye girdim nereleri tercih edebiliyorum
      Birde düz memeurluk seçebiliyorsunuz muyuz

      19 Aralık 2016 01:54
  • Semanur bülbül ;

    2 yillik isletme yonetimi mezunuyum kpssde hangi bolumleri tercih edebilirim.

    4 Ekim 2016 01:18
    • Ferhat YILMAZ ;

      Anbar memuru ve düz memurluk kadrolarını tercih edebilirsiniz.

      5 Ekim 2016 18:14
  • Can Sinemce ;

    Merhaba. Ben perakende satış ve mağaza yönetimi bölümü mezunuyum. Ben de mi ambar memurluğu ya da düz memurluk yapabilirim_?

    5 Ekim 2016 23:02
    • Ferhat YILMAZ ;

      Tercih kılavuzunda 3001 kodu (herhangi bir önlisans bölümünden mezun olmuş olmak) olan kadroları tercih edebilirsiniz. Memur ve anbar memuru genelde 3001 kodu oluyor.

      7 Ekim 2016 00:40
  • Cagla ;

    Onlisans turizm ve otel isletmeciligi mezunuyum. Hangi bolumleri tercih edebilirim.

    6 Ekim 2016 01:47
    • Ferhat YILMAZ ;

      Merhaba, maalesef ki turizm ve otel işletmeciliği mezunlarına özel kadrolar açılmıyor. Dolayısıyla 3001 kodlu memurluk kadrolarını tercih edebilirsiniz.

      7 Ekim 2016 00:39
  • Pelin bartan ;

    Hayirli sabahlar ben bilgisayar programcılı mezunuyum kpss de hangi bolumleri tercih edebilirim

    6 Ekim 2016 05:17
    • Ferhat YILMAZ ;

      Bilgisayar işletmeni, Veri hazırlama kontrol işletmeni, memur, ambar memuru gibi kadroları tercih edebilirsiniz.

      7 Ekim 2016 00:36
  • Gökhan ;

    Ben ön lisans otomotiv teknolojisi mezunuyum yasım 22 kpss de nereleri tercih yapabilirim

    6 Ekim 2016 12:36
    • Ferhat YILMAZ ;

      Teknisyen, memur, anbar memuru, şoför kadrolarını tercih edebilirsiniz.

      7 Ekim 2016 00:35
  • ÖMER ATEȘ ;

    Bilgisayar programcılığı önlisans mezunuyum tercih alanlarımı yazabilir misiniz ?

    6 Ekim 2016 15:05
    • Ferhat YILMAZ ;

      Bilgisayar işletmeni, Veri hazırlama kontrol işletmeni, memur, ambar memuru gibi kadroları tercih edebilirsiniz.

      7 Ekim 2016 00:34
  • zeynep keklik ;

    Mimari dekoratif sanatlar mezunuyum iki yıllık kpsssdehangi bölümü tercih edebilirim

    6 Ekim 2016 17:32
  • Ege ;

    Mrb ben önlisans ikinci sınıfa gectim kpss tercih hakkim olmuyormu mezun olmadan.

    7 Ekim 2016 23:19
    • Ferhat YILMAZ ;

      Mezun olmadan Önlisans KPSS sınavına giremezsiniz.

      8 Ekim 2016 14:26
      • Ebubekir ;

        Giriliyor ben mezun değildim ama sınava girdim

        9 Kasım 2016 07:51
  • Bayram ömür ;

    İyi aksamlar Myo makine bölümü mezunuyum nereleri tercih edebilirim yardımcı olabilirseniz sevinirim. Teşekkürler

    8 Ekim 2016 00:01
    • Ferhat YILMAZ ;

      Makine teknikerliği, şoför, memur, anbar memuru gibi kadrolara başvurabilirsiniz.

      8 Ekim 2016 14:25
      • Emre yılmaz güzel ;

        Makine teknikeriyim tercihler ne zaman başlıyor ve kpss den en az kaç puan almamız lazım?

        17 Ekim 2016 10:12
        • Ferhat YILMAZ ;

          KPSS 2016/2 tercihleri 21-30 Aralık 2016 tarihleri arasında yapılacak. Minimum puan tercih edeceğiniz İl’e ve kuruma göre değişiklik gösterir. 80 puanla da atanabilirsiniz, 95 puanla da atanabilirsiniz.

          17 Ekim 2016 12:34
  • mehmet ayhan ;

    Makine önlisans mezunuyum kpss de hangi kurumlara başvura bilirim acaba teşekkürler..

    8 Ekim 2016 01:57
    • Ferhat YILMAZ ;

      Makine teknikerliği, şoför, memur, anbar memuru gibi kadrolara başvurabilirsiniz.

      8 Ekim 2016 14:25
  • yüksel yıldırım ;

    iyi günler.Sosyal hizmetler önlisans mezunuyum kpss puanıyla hangi kurumlara başvurabilirim saygılar.

    8 Ekim 2016 13:07
    • Ferhat YILMAZ ;

      İyi günler. Sosyal hizmetler önlisans mezunları tercih döneminde açılması halinde kendi kadrolarını, memurluk, anbar memuru, şoför, bilgisayar işletmeni (bilgisayar sertifikası varsa) kadrolarını tercih edebilir.

      8 Ekim 2016 14:24
  • Emin ;

    Iyi aksamlar kontrol otomasyon teknolojisi mezunuyum kpss önlisans tan neleri tercih edebilirim

    10 Ekim 2016 20:38
  • Nurcan cn ;

    Ilahiyat onlisans mezunuyum hangi tercihlerde bulunabilirim kendi bolumu den atanmazsam duz memur olabilir miyim

    11 Ekim 2016 17:07
    • Ferhat YILMAZ ;

      Tercih listenizde düz memurluk kadrolarına yer verirseniz ve puanınız yeterli olursa atanabilirsiniz.

      13 Ekim 2016 15:51
  • Divan gunbat ;

    Ben perfuzyon teknikleri önlisans mezunuyum sınav sonrasında düz memurluga tercih verebilirmiyim ?bi bilginiz varsa bilgilrndirirsrnuz sevinirim.

    11 Ekim 2016 19:54
    • Ferhat YILMAZ ;

      Düz memurluk kadrolarını bütün bölüm mezunları tercih edebilir. Tek problem puan tabanının yüksek olmasıdır. Son birkaç yıldır düz memurluk kadroları 90 ve üzeri KPSS puanı ile atama görüyor.

      13 Ekim 2016 15:50
  • Gülseren ;

    Merhaba ben önlisans halkla ilişkiler ve Tanıtım mezunuyum . Hangi bolumleri tercih edebilirim acaba ?

    11 Ekim 2016 22:26
  • Rukiye ;

    Iyi aksamlar.ilahiyat onlisans mezunuyum.kpss de hangi memurluklari tercih edebilirim

    11 Ekim 2016 23:32
  • serpil çolak ;

    Çocuk gelişimciler hangi bölümü tercih eder

    12 Ekim 2016 19:51
  • Şakir özbay ;

    Mrb ben önlisans medya ve iletişim mezunuyum ama bizim bölümün kpss puanı yok aceba hangi bölümleri tercih edebilirim kpss tercihlerinde

    12 Ekim 2016 19:57
  • şakir özbay ;

    Mrb ben önlisans medya ve iletişim mezunuyum ama bizim bölümün kpss puanı yok aceba kpss tercihlerinde hangi bölümleri tercih ediyoruz?

    12 Ekim 2016 20:07
  • Nalan gunduz ;

    Ben iki yıllık tekstil teknikeri mezunuyum kpss puaniyla nereleri tercih edebilirim

    13 Ekim 2016 02:00
  • Elif ezgi ;

    İyi günler ben mimari dekoratif sanatlar mezunuyum ve kpssde hangi yerleri tercih edebilme hakkım var acaba ?

    13 Ekim 2016 13:24
  • Halil İbrahim SOLMAZ ;

    Merhaba. Ben işçi sağlığı ve iş güvenliği önlisans mezunuyum kpss de hangi kurumlara başvura bilirim acaba teşekkürler..

    13 Ekim 2016 21:32
  • Alican kaplan ;

    İki yıllık mekatronik bölümü mezunuyum on lisans KPSS de hangi bölümleri secerim gardiyanlık mesala.haber bekliyorum teşekkürler

    13 Ekim 2016 22:35
    • Ferhat YILMAZ ;

      Gardiyanlık atamaları merkezi atama ile değil her ceza infaz kurumunun zaman zaman yaptığı açıktan alımlarla yapılıyor. Ön Lisans veya lise mezunu olmak ve KPSS’de kurumun istediği baraj puanını almak başvuru için yeterli oluyor.

      14 Ekim 2016 02:19
      • polat sevindi ;

        infaz koruma memurlugu için yaş sınırı varmı?

        15 Kasım 2016 20:39
  • Sevda ;

    Merhaba ben önlisans Medya ve İletişim mezunuyum hangi memurluklara başvurabilirim

    14 Ekim 2016 15:13
  • Ceren Eren ;

    Merhaba sabah onlisans kpss ye gireceğim.. Myo halıcılık kilimcilik mezunuyum neler tercih ederim ve atanmam için kaç puan almam yeterli olacaktır?

    15 Ekim 2016 21:48
    • Ferhat YILMAZ ;

      Merhaba, bu tarz bölümler için kamuda pek fazla kadro açılmamaktadır. Ancak yine de beklemeye devam edin. Aralık ayında tercihleri alınacak olan merkezi atamalarda bölümünüzle ilgili kadroları takip edin. Ayrıca düz memurluk kadrolarına da tercih yapabilirsiniz. Tabii düz memurluk kadrolarına atanabilmek için 90 ve üzeri puan almanız gerektiğini de unutmayın…

      16 Ekim 2016 15:09
  • AYFER HERDEM ;

    merhablar ben onlısans muhasebe ve vergı uygulamaları mezunuyum hangı bolumlerı yazmam lazım sgk olabılırmı acaba.

    16 Ekim 2016 13:18
  • gamze gezer ;

    İyi gunler ben ilahiyat onlisans sinavina girdim ama seneye mezun olucam
    Seneye nasil tercih vericem
    Vede hangi bolumleri tercih edebilirim?
    Tesekkurler

    16 Ekim 2016 15:00
  • Sevilay ;

    Gıda kalite kontrolü ve analizi mezunuyum nereyi tercih ederim

    16 Ekim 2016 20:30
    • elmas daban ;

      bankacılık ve sigortacılık bölümü mezunuyum . kpss de hangi bölümleri tercih edebilirm teşekkürler .

      17 Ekim 2016 10:06
      • Ferhat YILMAZ ;

        Memur, Veri Hazırlama Kontrol İşletmeni, Anbar Memuru, Bilgisayar İşletmeni (MEB’den onaylı bilgisayar sertifikası sahibi olmak gerekiyor), Apron memuru (B sınıfı ehliyet sahibi olmak gerekiyor) gibi kadroları tercih edebilirsiniz.

        17 Ekim 2016 12:34
  • Iclal hmrc ;

    Merhaba, ben bankacılık ve sigortacılık önlisans mezunuyum hangi alanlarda tercih yapabilirim.

    17 Ekim 2016 11:34
    • Ferhat YILMAZ ;

      Memur, Veri Hazırlama Kontrol İşletmeni, Anbar Memuru, Bilgisayar İşletmeni (MEB’den onaylı bilgisayar sertifikası sahibi olmak gerekiyor), Apron memuru (B sınıfı ehliyet sahibi olmak gerekiyor) gibi kadroları tercih edebilirsiniz.

      17 Ekim 2016 12:31
  • Nur ;

    Merhaba hocam, önlisans dış ticaret mezunuyum, atanabileceğim alanları öğrenebilir miyim, teşekkür ederim

    17 Ekim 2016 13:01
  • Sevilay kaya ;

    Merhaba, gıda kalite kontrolü ve analizi bölümü mezunuyum acaba hangi kuruma gidebilirim ne tercihi yapabilirim yardımcı olur musunuz?

    17 Ekim 2016 15:41
  • habibe güler ;

    İlahiyat önlisans mezunları KPSS puanıyla memur olabilir mi? Hangi bölümleri seçebilir

    17 Ekim 2016 17:45
    • Hilal ozturk ;

      Mrhb ilahiyat önlisans mezunuyum kpssden 78 aldım bu puanla nasıl bi tercih yapilabilir ne yapabilirim atanma sansimin olması icin

      9 Kasım 2016 04:38
  • dilek ;

    2 yilliki ng cevirmenlik okudum nereyi yercih edebilirim?

    17 Ekim 2016 20:22
  • ahmet unal ;

    merhaba ben elektrik otomasyon önlisans mezunuyum bu aşağıda vermiş olduğunuz bölümleri tercih edebiliyor muyuz örneğin adalet bakanlığı gardiyanlık gibi

    17 Ekim 2016 21:30
    • Ferhat YILMAZ ;

      Bütün kadroların kendine özel nitelik kodları vardır. Sizin bölümünüzün nitelik kodu kadrolardaki kodla tutuyorsa tercih edebilirsiniz. Bazı kadroları tercih etmek için ise herhangi bir önlisans bölümünden mezun olmak yeterlidir. Gardiyanlık atamaları genellikle merkezi atamalarda değil, açıktan atamalarla yapılmaktadır. Bunun için Adalet Bakanlığı internet sitesinden infaz koruma memuru alımlarını takip etmeniz gerekiyor.

      17 Ekim 2016 21:52
      • Devrim YILDIZ ;

        Merhaba maliye önlisans mezunuyum nereleri tercih edeblirim?

        26 Kasım 2016 14:51
  • Genç tek. ;

    Merhaba inşaat Teknikeriyim önlisans kpssyle hangi bölümlere başvurabilirim.

    17 Ekim 2016 22:20
  • Burak yilmaz ;

    Arkadslar elektrik elektronik onlisans mezunuyum kpssden soforluk arff memurlugu gibi yerleri tercih edebilirmiyim

    18 Ekim 2016 01:17
  • Kemal yıldız ;

    Ben Biyomedikal Cihaz Teknoloji bölümünu 2 yıllık okudum . KPSS puaniyla hangi kurumlara girebilirim ?

    18 Ekim 2016 03:36
    • burcu polat ;

      Merhaba ben biyomedikal cihaz teknolojisi onlisan mezunuyum. Hangi memurlukları tercih edebilirim.

      9 Kasım 2016 20:02
  • Mehmet kısı ;

    Mrb is sagligi ve guvenligi onlisans mezunuyum nerelere tercih yapabilirim

    18 Ekim 2016 06:48
  • Gizem Devecioğlu ;

    merhabalar ben önlisans el sanatları bölümü mezunuyum.Bu sene kpss ye girdim aldığım puanla düz memurluk için tercih yapmak istiyorum.Acaba kesin atanmak için taşra yerleri, uzak ücra ilçe veya illerimi tercih yapmak gerekiyor…kpss ilk defa girdim tercih konusunda bilgi sahibi değilim

    18 Ekim 2016 12:42
  • Elif ;

    Merhabalar adalet bölümü mezunuyum. Sadece zabıt katipliğini mi tercih edebiliyorum? Yoksa dava takip memurluğu ve düz memurluklar da oluyor mu?

    18 Ekim 2016 16:41
  • Hanife kalemer ;

    Merabalar ben 2 yillik gida teknolojisi mezunutum teknikerim ve nereleri tercih yapabilirim bilmiyorum yardimci olursaniz sevinirim tesekkurler.

    20 Ekim 2016 02:19
  • Hakan gobenli ;

    Mrb turizm ve otel işletmeciliği mezunuyum ozelguvenlik kimliğim var gardiyanlik ve koruma memuru olabilir miyim yaşım 29

    22 Ekim 2016 06:28
    • Ferhat YILMAZ ;

      Merhaba, infaz koruma memurluğu (gardiyanlık) alımları her ceza infaz kurumunun kendi açtığı ilanlar vasıtasıyla yapılıyor. Merkezi atamalarda infaz koruma memurluğu kadrosu açılıp açılmayacağını bilmiyoruz. Alım şartları ise her kurum tarafından özel olarak belirleniyor. Dolayısıyla ilanları takip etmeniz gerekiyor.

      22 Ekim 2016 12:12
  • Zeki ;

    Meraba ben önlisans makina programı mezunuyum neleri tercih edebilirim acaba yardım eder misiniz şimdiden teşekkür ederim.

    22 Ekim 2016 19:56
    • Ferhat YILMAZ ;

      Merhaba, kendi alanınızdaki tekniker kadrolarını, memur, anbar memuru, apron memuru, şoför gibi kadroları tercih edebilirsiniz.

      22 Ekim 2016 22:27
      • Özlem turhal ;

        Merhaba ben 2016 onlisans kpss sınavından tahminlerime 64 ya da 65 puan alabiliyorum. Bolumum Bilgisayar programcılığı tercih yapma şansım varmıdır bu puanla yapabilirsem nereleri tercih yapabilirim

        23 Ekim 2016 14:01
        • Ferhat YILMAZ ;

          Merhaba, tabiki tercih yapabilirsiniz. Ancak geçmiş dönem atamalara bakıldığında bu puanlarla atanmanın neredeyse imkansız olduğunu söyleyebiliriz.

          23 Ekim 2016 15:42
  • Gökçe karaköse ;

    Merhaba ben muhasebe ve vergi uygulamaları mezunuyum kpss de hangi alan ve kurumları tercih yapabilirim muhasebe dışında cevap yazarsanız sevinirim.

    23 Ekim 2016 15:21
  • Gülay Kahraman ;

    Sosyal hizmet mezunuyum hangi kurumları tercih edebilirim

    23 Ekim 2016 16:36
    • Ferhat YILMAZ ;

      Sağlık Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Kredi ve Yurtlar Kurumu gibi kurumlar merkezi atamalarda sosyal hizmet bölümleri için kadro açmaktadır.

      24 Ekim 2016 21:01
  • Gamze ceylan ;

    Çocuk gelisimi mezunuyum onunla ilgili tercih işlemi bulunmamaktadır nasil tercih yapacagim

    23 Ekim 2016 17:20
    • Ferhat YILMAZ ;

      Merkezi atama tarihleri 21-31 Aralık 2016 arasındadır. Dolayısıyla bölümünüzle ilgili kadro açılıp açılmadığını görmek için bu tarihleri beklemeniz gerekiyor. Ayrıca merkezi atamanın dışında açıktan atamaları da takip etmelisiniz.

      24 Ekim 2016 21:00
  • ilkay ;

    Ndk

    23 Ekim 2016 18:34
  • Melek ;

    Merhaba önlisans son yani 4.yariyildayim.sınava önlisans tan sınava girdim.hem lise çıkışlı gibi düz memurluk hemde önlisans herhangi bölümden mezun yazan yerlere başvuru yapabileceğim degilmi

    24 Ekim 2016 03:07
    • Ferhat YILMAZ ;

      Girdiğiniz Önlisans KPSS sonuçları açıklandığı anda lise mezuniyetinizi artık herhangi bir atama için kullanamazsınız. Sınav sonucu belli olduktan sonra yalnızca Önlisans kadrolarını tercih edebilirsiniz.

      24 Ekim 2016 20:59
  • Özgür birlik ;

    Merhabalar sosyal hizmetler bölümünde okuyorum bu sene son senem kpss onlisans sinavina girdim okul bittiginde mi tercih yapabiliyorum

    24 Ekim 2016 13:40
    • Ferhat YILMAZ ;

      Tercih yapmak için, daha doğrusu tercih yapıp atandığınız takdirde memuriyete başlayabilmek için mezuniyet belgesi gerekiyor. Atamanız yapıldığında elinizde mezuniyet belgesi olduğu takdirde işe başlayabilirsiniz. Dolayısıyla mezuniyet belgesini alacağınız zaman yani okul bittiğinde yapılan atamalara başvurup tercih yapabilirsiniz.

      24 Ekim 2016 20:58
      • Gökçe karaköse ;

        Merhaba ben muhasebe ve vergi uygulamaları mezunuyum kpss de muhasebe dışında hangi kurum ve alanları tercih yapabilirim yorum yapıyorum yayıblnmadı bende buraya yazmak zorunda kaldm

        25 Ekim 2016 00:32
  • Gökçe karaköse ;

    Merhaba ben muhasebe ve vergi uygulamaları mezunuyum kpss de muhasebe dışında hangi kurumları ve alanları tercih yapabilirim

    25 Ekim 2016 00:29
  • Eylül ;

    Mrb..ben büro yönetimi ve yönetici Asistanlığı bolumu mezunuyum.. ön lisans kpss tercihinde neleri tercih edebilirim..ve VHK yi da tercih etme Şansım var mı? ?

    25 Ekim 2016 17:29
  • su ;

    Merhabalar büro yönetimi ve yönetici asistanlığı mezunuyum. Önlisans kpss de hangi kurumları tercih etsem atanma şansım yüksek olur

    25 Ekim 2016 22:39
  • Eylem ;

    Merhaba ben onlisans maliye bölümü mezunuyum kpss de hangi kurumlarda görev yapabiliyorum?

    26 Ekim 2016 16:40
  • Bahtiyar Bektaş ;

    merhaba ,kpss 2016 önlisanstan 77 bekliyorum bilgisayar prog.mezunu olmama rağmen mesleğimi sevmediğimden düz memurluk tercih etmek istiyorum sizce şansım hiç mi yok??? yada bu puanımı nasıl değerlendirmem doğru olur yaşım 31

    28 Ekim 2016 00:26
    • Ferhat YILMAZ ;

      Son yıllarda düz memurluk kadrolarına atanma puanları 85’in altına düşmemişti. Şansınızı buna göre siz değerlendirin.

      28 Ekim 2016 22:02
  • Betül kalafat ;

    Ben gıda kalite kontrol ve analiz mezunuyum kpss önlisans sınavına girdim hangi bölüm için tercih yapabilirim

    28 Ekim 2016 23:14
  • tuğba ... ;

    iyi günler ben bankacılık ve sigortacılık mezunuyum önceki yorumları okudum bölüm için veri hazırlama kadrosundan tercihte bulunabilirsiniz yazmışsınız ama ben ösym nin tablosunda baktım veri hazırlama kadrosunun nitelik kodunda 3175 yani bizim bölüm kodu yazmıyor yinede tercih edebilir miyiz

    29 Ekim 2016 03:34
    • Ferhat YILMAZ ;

      İyi günler, Veri Hazırlama Kontrol İşletmeni kadrolarını tercih etmek için herhangi bir önlisans bölümününden mezun olmanız ve MEB onaylı bilgisayar işletmeni sertifikasına sahip olmanız yeterlidir. VHKİ kadrolarının karşısında 3001 ve 6225 yazar. 3001 herhangi bir önlisans bölümünden mezun olmak, 6225 ise MEB onaylı bilgisayar işletmeni sertifikasına sahip olmak anlamına gelmektedir.

      29 Ekim 2016 13:51
      • tuğba... ;

        çok teşekkür ederim hocam iç işleri bakanlığı veri hazırlama kadrosuna 3179 kodu ile alım yapmış bizim bankacılık bölümünün kodu olan 3175 yok aynısı bilgisayar işletmeni kadrosu içinde geçerli oda 3301 kodu ile alım yapmış bu durumda biz tercih edemiyoruz demi ilk defa tercih yapıcam pek bir bilgim yok bu konuda

        29 Ekim 2016 17:18
        • Ferhat YILMAZ ;

          Kadroların karşısında 3179 ve 3301 yazıyorsa bu kadrolara yalnızca ilgili bölüm mezunları tercih yapabilir. Bir önceki cevapta da belirtiğim üzere 3001 yazması halinde tüm önlisans bölümleri tercih yapabilir.

          29 Ekim 2016 18:02
  • tuğba... ;

    teşekkür ediyorum hocam tekrar çok sağolun…

    29 Ekim 2016 18:13
  • tugba ;

    Onlisans basim ve yayin teknolojileri mezunuyum hangi tercihler uygundur?

    29 Ekim 2016 21:04
  • Hüseyin NOYAN ;

    Bankacılık bölümünden hangi alanlara nasıl tercih yapabilirim

    30 Ekim 2016 12:34
  • semra yılmaz ;

    Ben muhasebe mezunuyum. Bölümüm dışında bir başka bölüm tercih edebiliyor muyum?

    30 Ekim 2016 23:48
  • Makbule aldağ ;

    Merhaba ben önlisans pazarlama mezunuyum kpss de hangi bölümleri tercih edebilirim ve puanları kaçtır yanıtlarsanız çok sevinirim

    31 Ekim 2016 23:39
  • fatma kızıldağ ;

    ilahiyat önlisans mezunuyum nereleri tercih edebilirim.teşekkürler

    1 Kasım 2016 19:15
  • gonca türkel ;

    sağlık kurumları işletm. önlisans mezunuyum hangı kadrolar bana uygun yardımcı olursanız sevınırım 3049 nıtelık koduyla hıcbırsey cıkmıyor

    1 Kasım 2016 21:36
    • Ferhat YILMAZ ;

      Genel atama tercihleri 21 Aralık-30 Aralık tarihleri arasında yapılacak. İlgili tarihlerde yayınlanan kılavuzu takip ediniz.

      1 Kasım 2016 21:38
      • ayşe ;

        iyi akşamlar gıda teknolojisi mezunuyum her bölümden tercih edebilirmiyim

        8 Kasım 2016 17:58
      • Asuman Yıldız ;

        Merhaba Ferhat Bey,
        İnsan Kaynakları Yönetimi 2 Yıllık Mezun olarak başvurdum. Baktığım kodlarda 3183 ve 3001 olarak tercih yapabiliyorum sanırsam. Bunların haricinde tercih yapabileceğim bir bölüm varmı?. Ayrıca Bilgisayar İşletmenliği Sertifikam var. 2002 yılında aldığım belediyenin verdiği (Bel-Mek) Meb onaylı ibaresini göremedim. Yardımınızı rica ediyorum

        22 Aralık 2016 19:13
        • Ferhat YILMAZ ;

          Merhaba. Evet 3183 kodlu kadroları tercih edebilirsiniz. Sertifikanız MEB onaylı ise 3001, 6225 kodlarının yer aldığı Bilgisayar İşletmenliği ve Memur kadrolarını da tercih edebilirsiniz. Sertifikayı aldığını kuruma telefonla MEB onaylı olup olmadığını sorabilirsiniz.

          22 Aralık 2016 23:34
  • Tuğba korucu ;

    Ben çoçuk gelişimi önlisans mezunuyum 20 yaşında tüm neleri tercih edebilirim

    8 Kasım 2016 16:56
  • gulsen akcakoyun ;

    Ben tekstil mezunuyum fakat bolumumle ilgili bi memurluk istemiorum.ki zaten cokta secenek yok merak ettigim su normal bi memur olamiyormuyum ben illa bolum sartmi tum memurluklarda yani ortak bi alim yokmu

    8 Kasım 2016 17:22
  • gulsen ;

    Butun bolumlerin ortak tercih yapabilecegi bi memurluk alani yokmu

    8 Kasım 2016 17:26
    • Ferhat YILMAZ ;

      Memur, anbar memuru gibi kadrolara tüm bölümler tercih yapabilir. Ayrıca bilgisayar işletmenliği sertifikası varsa VHKİ ve Bilgisayar İşletmeni kadrolarına da tüm bölümler tercih yapabilir.

      8 Kasım 2016 21:39
  • gulsen ;

    Ben tekstil mezunuyum.bolumumle alakasi olmayan duz bi memur olamazmiyim

    8 Kasım 2016 17:28
  • DİLEK BİRİNCİ ;

    Merhaba.. Ben önlisans pazarlama bölümü mezunuyum. 2016 puanım 68,96 hangi bölümleri tercih olarak yazabilirim ?

    8 Kasım 2016 17:40
  • Sena nur ;

    Merhaba onlisans tibbi sekreterlik mezunuyum. 73 puan aldım hangi bölümleri yazabilirim

    8 Kasım 2016 18:07
    • Ayşe Yılmaz ;

      Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı mezunuyum 71 aldım ve kendi bölümümden olmasa bile başka bir bölümden atanmak istiyorum nasıl tercih yapmalıyım? Düz memur olabiliyor muyuz??

      8 Kasım 2016 19:34
      • Ferhat YILMAZ ;

        Tüm bölümler düz memurluk kadrolarını yazabilir. Ancak düz memurlukta son yıllarda taban puan 95 civarı gerçekleşmiştir.

        8 Kasım 2016 21:35
    • Ferhat YILMAZ ;

      Merhaba, tıbbı sekreterlik kadrolarına geçtiğimiz yıllarda 82 taban puanla atama yapıldı. 73 puan zor ama imkansız değil…

      8 Kasım 2016 21:38
  • Davut Yüksel ;

    Kızım, Gıda Teknolijisi mezunu kpss puanına göre nerelere tercih yapabilir.

    8 Kasım 2016 18:09
  • Çağla Öğüt ;

    Merhaba așçık önlisans mezunuyum, hangi alanları tercih edebilirim 64 puan aldm genelde așçılık yerlestirilme puanları nelerdir bilgi verir misiniz?

    8 Kasım 2016 18:18
    • Ferhat YILMAZ ;

      Merhaba, 2014 memur atamalarında aşçılık kadrolarında taban puan 82 olmuştu. 64 puan ile yerleşmeniz biraz zor görünüyor.

      8 Kasım 2016 21:36
  • Eser ;

    Merhaba ben onlisans bankacilik ve sigortacilik mezunuyum kpss 64 aldım memurluga girebilir miyim

    8 Kasım 2016 20:44
    • Ferhat YILMAZ ;

      Merhaba, bu puanla atanmanız neredeyse imkansız. Ancak yine de şansınızı denemelisiniz.

      8 Kasım 2016 21:34
      • 33mersin ;

        Ben onlisans bankacilik ve sigortacilik mezunuyum ve kpss puanim 75 nereleri tercih edebilirim ve memur olma sansim var mi

        10 Kasım 2016 05:49
  • Cemre kakko ;

    Merhaba ben peyzaj teknikerligi okuyorum 64puan aldim atanma ihtimalim nedir sizce

    8 Kasım 2016 21:52
  • melike demirkıran ;

    Kpss önlisanstan 72 aldım gıda teknikeri mezunuyum düz memurluk seçebilir miyim ?

    8 Kasım 2016 22:20
  • rabia nur tatarlar ;

    merhabalar hocam ben 2009 tekstil mezunuyum 2016 kpss önlisans 70 puan aldım nasıl ılerlemem gerekır bana yardımcı olurmusunuz lutfen ne yapmam lazım

    8 Kasım 2016 22:37
  • dilek han ;

    merhaba .ben pazarlama mezunuyum 2016 kpss puanıyla hangi kurumları tercih yapabilirim

    8 Kasım 2016 22:58
  • Adem demir ;

    Merhaba ben pazarlama ve Reklamcılık onlisans mezunuyum 60.75 aldım kpss den nerelere memur olarak gidebilirim

    8 Kasım 2016 23:34
  • Sebahat ceran ;

    Merhabalar ilahiyat fakultesi 2.sinif ogrencisyim ortaöğretim den sinava giricem neleri tercih edebilirim simdiden tesekkurler

    8 Kasım 2016 23:43
  • Sevda kara ;

    Merhaba çocuk gelişimi önlisans mezunuyum puanım 72 bölümüm hariç hangi kurumları yazabilirim

    8 Kasım 2016 23:53
  • Büşra Çalışır ;

    Merhaba ben Maliye önlisans mezunuyum kpss de hangi bölümleri tercih edebilirim şimdiden teşekkürler.

    9 Kasım 2016 00:24
  • Deniz ;

    Merhabalar ben adalet mezunuyum hangi yerler icin tercih yapabilirim?

    9 Kasım 2016 00:28
  • Aleyna Bıras ;

    Ben çocuk gelişimi önlisans mezunuyum nereleri tercih edebilirim bişey bilmiyorum ilk kez girdim. Yardımcı olursanız sevinirim. Yazınız için tebrikler teşekkürler..

    9 Kasım 2016 00:46
  • Pelin Erdal ;

    Merhabalar. Ben bilgisayar programcılığı ön lisans mezunuyum. Şuan tarih bölümü okuyorum. Son yılımdayım. Önlisans kpss sınavından 80 aldım. Başarı sıram ise 32657. Bu yıl ki atamalarda şansım var mı? Birde ben mezun olduktan sonra tarih bölümünden devam etmek istiyorum.Daha sonra arşiv memuru olabilir miyim? Şimdiden teşekkürler.

    9 Kasım 2016 05:33
  • Brgl ;

    Adalet meslek yüksek okulu mezunuyum kpss puanım 69.31 nereleri tercih vermem gerekir atanma şansım var mı

    9 Kasım 2016 07:49
  • ipek yildirim ;

    Önlisans kpss den 72 aldım başarı sıram 193.846 Tıbbi dokumantasyon ve sekreterlik mezunuyum başka hangi memurluklari yazabilirim bu puanla tahminen .

    9 Kasım 2016 08:15
  • Gamze ;

    Merhaba banka önlisans mezunuyum.79.98 puan aldm.atanma şansım varmi, bilgisayar sertifkmda var v.h.k.i yada bilgisayar işltmeni olarak da atanablrmym tşklr

    9 Kasım 2016 09:51
  • İpek ayaydın ;

    Merhaba ben önlisans çocuk gelişimi mezunuyum kpss den 84.57 aldım.bölümümle ilgili aile ve sosyal politikalar bakanlığının açtığı kadrolar dışında nereleri yazabilirim ve ambar memuru üniversitelerde memurluk bilgisayar işletmeni, vhki tercih edebilir miyim

    9 Kasım 2016 09:55
    • İpek ayaydın ;

      Tabi bilgisayar sertifikam olduğu sürece başvuru yapabilir miyim

      9 Kasım 2016 10:03
  • Aysel ERDOĞAN ;

    Merhaba. Ben işletme yönetimi mezunuyum. önlisans. Hangi kodla tercih yapabilirim?

    9 Kasım 2016 10:14
  • Süheyla SAKİN ;

    Merhaba,
    Adalet mezunuyum.önlisans kpss puanım 66,5 adalet bölümünden tercih yapabilirmiyim puanım yeterli olurmu? Bu puanla düz memurluk tercih yapsam atamam gercekleşirmi?

    9 Kasım 2016 11:04
    • Süheyla SAKİN ;

      Merhaba,
      Adalet mezunuyum.önlisans kpss puanım 66,5 adalet bölümünden tercih yapabilirmiyim puanım yeterli olurmu? Bu puanla düz memurluk tercih yapsam atamam gercekleşirmi?

      9 Kasım 2016 12:47
  • Tuncay ;

    Hocam 2016 kpss önlisans sınavından 70.95 gibi bir sonuç aldım. Jamyo mezunuyum 2 yillik (Jandarma Astsubay Meslek Yüksekokulu) Size sorum şu :Bu bölümden nereleri tercih edebilirim. Birde tercih edebilecegim bölümlerin herhangi birinden bu mevcut puanımla atanma şansım size göre nedir? Teşekkür ederim şimdiden

    9 Kasım 2016 11:14
  • Esra kaycan ;

    Merhaba ben KPSS de. 70 aldım büro yönetimi yönetici asist. Mezunuyum bilgisayar ve İngilizce sertifikası için kursa gidiyorum fakat mart ayında sertifikam hazır olacak atanabilmek için bazı kurumlarda bunu istiyor benim nasıl davranmam gerek yardımcı olurmusunuz

    9 Kasım 2016 11:35
  • Makbule aldağ ;

    Merhaba önlisans pazarlama mezunuyum kpss puanım 68.08712 hangi bölümleri tercih edebilirim bilgilendirirseniz çok sevinirim .

    9 Kasım 2016 11:57
  • eda kula ;

    merhaba ben onlisans gida maliye kontrol ve analizleri bölümü mezunuyum bu yıl kpss puanın malesef 71 . ve hangi memurluklari yazabilirim ?

    9 Kasım 2016 12:08
  • Ayşenur Akdemir Salman ;

    Merhaba ben önlisans sosyal hizmetler mezunuyum tercih edebileceğim yerleri ve ne zaman yapacağımı bilmiyorum. Bana yardımcı olurmusunuz?

    9 Kasım 2016 12:19
  • OZlem ;

    Merhaba. Ben myo dış ticaret mezunuyum. Nereleri yazabilirim..

    9 Kasım 2016 12:59
  • Süleyman ;

    Coğrafi bilgi sistemleri önlisans 2. Sınıf öğrencisiyim nezaman tercih yapıcam ve hangi bölümleri seçebilirim

    9 Kasım 2016 14:44
  • sema ;

    Ben tıbbi sekreterlik önlisans mezunuyum puanım 83 hangi alanları tercih etmeliyim ?

    9 Kasım 2016 15:21
    • sema ;

      Düz memur olarak

      9 Kasım 2016 15:23
  • mehmet ;

    önlisans pazarlama mezunuyum 69 puan aldım nereleri tercih edebilirim?

    9 Kasım 2016 15:31
  • Şeyda KARAMAN ;

    Merhaba. Kpss puanım 70,88943. Turizm ve Seyahat Hizmetleri Önlisans mezunuyum. Nereleri tercih edebilirim ve şansım var mı sizce ? Teşekkürler.

    9 Kasım 2016 16:27
  • Derya özkan ;

    Merhaba ben önlisan pazarlama mezunuyum kpss sonucu 77 puan hangi bölümleri tercih yapabilirim

    9 Kasım 2016 16:50
  • kader ;

    ben tıbbi sekreterlik okudum önlisans kpssden 71 aldım sekreterlik dışında nerelere tercih edebilirim

    9 Kasım 2016 17:59
  • Ayşe candan ;

    Merhaba ben radyo ve televizyon teknolojisi ömezunuyum 71 puan aldım ama ben hangi aalanlarfa tercih yapabilirim bölümümle alakalı tercih göredim cevap lütfen

    9 Kasım 2016 18:10
  • Ayşe çakmak ;

    Laborant veteriner 2016 mezunuyum kadrodan yana senelerden beri süre gelen bir sıkıntı var 68 aldım kpssden tercih edebileceğim normal memurluk dışında bir bölüm var mı acaba ?

    9 Kasım 2016 18:50
  • Fatma pehlivan ;

    Mrb ben 2 yıllık çocuk gelişimi mezunuyum kpss den 70 aldım kendi bölümüm gelmiyor nereleri tercih edebilirim.

    9 Kasım 2016 20:06
  • Fatma ay ;

    Merhaba , onlisans isletme mezunuyum. Kpss p93 ten 71 puan aldim. Sosyal guvenlik kurumunun memur kadrolarina atanabilir miyim ?

    9 Kasım 2016 21:52
    • Ferhat YILMAZ ;

      Merhaba, 2016-2 tercih kılavuzunda 3163 nitelik kodu olan memur kadrolarını tercih edebilirsiniz. 71 puan biraz düşük ancak 2015-1 atamasında taban puan 71 olmuştu.

      10 Kasım 2016 21:18
  • Özkan Çanakcı ;

    Merhaba,
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi adalet meslek yüksek okulu mezunuyum. Aynı zamanda çalışma ekonomisi ve endüstri ilişkileri son sınıf öğrencisiyim.
    2016 kpss p93 puanim 80,222 ülke sıralaması 28.000 lerde gözüküyor
    – Hangi memurluklari seçebilirim ?
    – Lisans mezunu olduğumda herhangi bir değişiklik olurmu ?
    Teşekkürler…

    10 Kasım 2016 01:25
    • Ferhat YILMAZ ;

      Zabıt katibi, memur, ambar memuru, arff memuru, bilgisayar işletmenliği sertifikası varsa VHKİ ve Bilgisayar işletmeni kadrolarını tercih edebilirsiniz. Lisans mezunu olduktan sonra önlisans puanınız geçersiz olur.

      10 Kasım 2016 21:13
      • Özkan Çanakcı ;

        Teşekkürler Ferhat bey.

        11 Kasım 2016 14:52
  • mavi yeşil ;

    işletme önlisans mezunuyum 65 puanla atanabilir miyim?
    tercih ne yapabilirim

    10 Kasım 2016 02:30
  • gamze cokbekler ;

    ben iki yillik bankacilik ve sigortacilik mezunuyum hangi bbolumleri secebilirim aslnda saglikla ilgili bir yer istiyorm ama mumkunmudur

    10 Kasım 2016 13:24
  • Betul ay ;

    Meraba moda tasarım son siniftayim.hangi kurumlara girebilirim?

    10 Kasım 2016 15:49
  • şerife topçu ;

    merhaba myo tekstil teknolojisi mezunuyum 67 puanla atanabilme şansım varmı?

    10 Kasım 2016 21:36
  • samet arslan ;

    bn truzım seyehat mezunuyum..acaba gardiyanlık basvurusu yapabilirmiyim

    10 Kasım 2016 22:01
  • Huri Bozkurt ;

    Merhaba ben muhasebe ve vergi uygulamaları mezunuyum Önlisans mezunuyum kpss den neleri tercih edebilirim 68 puan aldım

    10 Kasım 2016 22:30
  • buse uyan ;

    ingilizce grafik tasarım önlisans mezunuyum nereleri yazabilirim acaba

    10 Kasım 2016 23:24
  • Büşra çelik ;

    Merhaba. Ben on lisans bankacilik ve sigortacilik mezunuyum nereleri terch edebilirim

    11 Kasım 2016 00:56
  • mustafa şahin ;

    Bankacılık önlisans mezunuyum hangi kadroları secebilirim acaba

    11 Kasım 2016 01:06
  • Arslan ;

    Merhaba Ferhat bey öncelikle cevaplarınız için çok teşekkürler insanlar bilgi sahibi olabiliyor,

    Ön lisans elektrik programı mezunuyum. atanmak için geçen dönemlerin puan aralıkları nedir.
    72 puan ile yerleşme imkanı olur mu, yazıyı okuduğumda teknikerliklere ve ambar memurluğuna başvuru yapabiliyorum sanırım. yerleşmek için nasıl bir tercih yapmalı sizce

    11 Kasım 2016 09:16
  • özlem sandaltepe ;

    Sağlık kurumları işletmeciliği mezunuyum KPSS puanı 70 hangi bölümlere tercih yapabilirim

    11 Kasım 2016 10:14
  • Cansu Eren ;

    Öncelikler Merhaba,
    Annem Seramik Cam ve Çinicilik mezunu bu sene mezun oldu. Kpss sınavından 67 puan aldı. İstanbul’da neleri yazabilir tercih olarak? Yardımcı olursanız sevinirim

    11 Kasım 2016 11:03
  • saciddin karadaş ;

    ben mimari dekoratif sanatlar mezunuyum nerelere basvuru yapabilirim …

    11 Kasım 2016 14:52
  • Nurcan AYDIN ;

    Merhabalar, öncelikle bilgilendirme icin tesekkur ederim. Sormak istedigim bi konuda bilginize ihtiyacim var muhasebe ve vergi uygulamalari önlisans mezunuyum sinava ilk kez girdim ve 65 aldim. Muhasebeci tüm kurumlar demissiniz ben tercihlerimi nasil yapabilirim. Bilgilendirirseniz sevinirim teşekkürler…

    11 Kasım 2016 16:29
  • Ertuğrul var ;

    On lisans ev cihazları teknolojisi mezunuyum 2016 kpss sınavına girdim nerelere başvuru yapabilirim sizce neler kapsiyor? çok teşekkürler bilgilendirdiginiz için simdiden

    11 Kasım 2016 17:57
  • ÜLKER PADEMLİ ;

    Iyi akşamlar on lisans insan kaynakları Yönetimi mezunuyum hangi alanlarda tercih yapabilirim merkezi sistem üzerinden mi kurumsal olarak mı yapmalıyım ve puanım 666 yerleşme ihtimalim var mı ? Ilginiz için. Şimdiden teşekkürler.

    11 Kasım 2016 19:23
  • Tuğçe leyla ;

    Merhabalar ben iki yıllık dış ticaret mezunuyum hangi alanlara tercih yapabilirim kafam karıştı benim ciddi manada yanıtlarsanız sevinirim

    11 Kasım 2016 22:01
  • Zahd ;

    Merhaba. Ben ilahiyat onlinasn mezunuyum. Kpss de nereleri yazabilirim ?

    12 Kasım 2016 08:53
  • ahmet erdogan ;

    ben elektronik haberleşme (önlisans) mezunuyum 2016 kpss den 77 puan aldım nerelere yerleşebilirim ? bir fikriniz varmı? şimdiden teşekürler

    12 Kasım 2016 14:54
    • Ferhat YILMAZ ;

      2015/1 merkezi atamasında elektronik haberleşme mezunları için, İçişleri Bakanlığı tekniker kadroları açılmıştı. Aynı şekilde açılması muhtemel tekniker kadrolarını tercih edebilirsiniz.

      12 Kasım 2016 15:13
  • Semra ünal ;

    Mrb. hocam ben grafik tasarımı önlisans mezunuyum. Hangi bölümleri tercih edebilirim?

    12 Kasım 2016 17:28
  • esra alper ;

    Merhaba ben sivil hava ulaştırma işletmeciliği önlisans mezunuyum kpss de hangi alanları tercşh edebiliyorum?

    12 Kasım 2016 22:34
    • Ferhat YILMAZ ;

      Merhaba, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü ve Devlet Hava Meydanları bünyesindeki Veri Hazırlama Kontrol İşletmeni kadrolarına ve bu kurumlar tarafından açılacak diğer memurluk kadrolarına başvurabilirsiniz.

      12 Kasım 2016 23:09
      • Özlem eren ;

        Merhaba ferhat bey bn önlisans pazarlama mezunuyum 2014 te kpssden 74 puan aldm bu sene ki 2016 atamasnda o puanımı kullanabilir miyim birde nereleri tercih edebilirmm

        13 Kasım 2016 00:22
        • Ferhat YILMAZ ;

          2014 KPSS Önlisans puanları 2016 KPSS Önlisans sınavına kadar geçerlidir. Kısaca artık o puanı kullanamazsınız.

          13 Kasım 2016 15:13
      • Nalan demir ;

        Merhaba ben on lisans halkla ilişkiler ve tanıtım mezunuyum. Kpss ile sağlık memuru olabilir miyim?

        13 Kasım 2016 13:51
        • Ferhat YILMAZ ;

          Merhaba, olamazsınız.

          13 Kasım 2016 15:12
          • Süheyla SAKİN ;

            Merhaba,
            Adalet mezunuyum.önlisans kpss puanım 66,5 adalet bölümünden tercih yapabilirmiyim puanım yeterli olurmu? Bu puanla düz memurluk tercih yapsam atamam gercekleşirmi?

            14 Kasım 2016 09:49
          • Ferhat YILMAZ ;

            Bölümünüzün koduyla açılan kadroları tercih ederek şansınızı deneyebilirsiniz. Düz memurluk kadroları genellikle 90 ve üstü puanlarla kapatıyor. Bu puan ile düz memur olmanız neredeyse imkansız.

            14 Kasım 2016 18:22
  • Meltem avcu ;

    bende 2 yıllık çocuk gelişimi onlisans mezunuyum hangi bölümleri tercih edebilirim?

    13 Kasım 2016 13:42
    • Nalan demir ;

      Peki halkla ilişkiler ve tanıtım mezunu olarak hangi bölümleri secmeliyim

      13 Kasım 2016 15:55
  • kıvanc a ;

    ben musahabe ve vergi uygulamarı 2.sınıf ogrencısıyım kpsden 70 aldım herheangı bır yerde memur olabılır mıyım ?

    14 Kasım 2016 01:27
    • Ferhat YILMAZ ;

      2. sınıf öğrencisiyim derken neyi kast ediyorsunuz? Okulunuz gelecek yıl mı bitecek?

      14 Kasım 2016 18:20
      • kivanc a ;

        evet okulum bu sene bıtıyor 69.41 tam olarak puanım bır yere atanma ımkanım war mı yoksa en az 70 mı olması gerekıyor

        17 Kasım 2016 17:55
        • Ferhat YILMAZ ;

          Okulunuz bitip diplomanızı elinize almadan tercih hakkınız bulunmuyor. Bunu biliyorsunuz değil mi? Ayrıca KPSS genel atamalarda puan sınırı yoktur. Bölümünüze uygun kadroları tercih edip sonucu beklemeniz gerekiyor.

          17 Kasım 2016 19:55
  • Muharrem Coskun ;

    Merhaba ben ön lisans pazarlama mezunuyum ben hangi kurumları tercih yapabilirim ?

    14 Kasım 2016 15:35
    • Ferhat YILMAZ ;

      Bölümünüzün koduyla açılan kadroları tercih edebilirsiniz. Ancak Pazarlama bölümüne özel kadrolar çok fazla açılmamaktadır. Bu nedenle şansınızı düz memurluk, bilgisayar işletmenliği, VKHİ, Ambar memuru gibi kadrolarda deneyebilirsiniz.

      14 Kasım 2016 18:21
      • Ayça ttlı ;

        Ferhat bey, ben tekstil myo mezunuyum. Hangi memurlukları tercih edebilirim. Sadece tekstil mi ?

        15 Kasım 2016 02:01
        • Ferhat YILMAZ ;

          Hayır, düz memurluk kadrolarını tercih edebilirsiniz. Ayrıca bilgisayar işletmeni sertifikası edinirseniz VHKİ ve Bilgisayar İşletmenliği kadrolarını da tercih edebilirsiniz.

          16 Kasım 2016 11:55
  • PELİN CAN ;

    TEKSTİL BÖLÜMÜ MEZUNUYUM HANGİ KADROLARA BAŞVURABİLİRİM

    15 Kasım 2016 17:16
  • ece nur6 ;

    Ben ilahiyat önlisans mezunuyum kpss den 73 aldım nereden nasil tercih yapacağımı bilemiyorum yardımcı olurmusunuz6

    15 Kasım 2016 18:29
  • murat turan ;

    2016 ön lisns kpss sınavından 71.12 puan aldım kocaeli üniversitesi lastik teknolojisi mezunuyum 1978 doğumluyum memur olma şansım varmıdır.
    mezun oduğum bölümden alım yapan bir kurum yok tercih yaparken hengi kurumların hangi kadrolarına başvuru yapabilirim

    15 Kasım 2016 20:11
  • İrem A ;

    Ben bilgisayar programcılığı önlisans mezunuyum ancak merak ettiğim birşey var hine de kurumlar bilgisayar sertifikası benden isteyebiliyor mu?

    16 Kasım 2016 14:09
    • Ferhat YILMAZ ;

      Merhaba İrem hanım, sertifika sizin için gerekli değil. Diplomanız yeterlidir.

      16 Kasım 2016 14:19
      • Hayriye akbas ;

        Merhaba.ozel güvenlik ve koruma bölümü mezunuyum.kpss önlisans tan neleri tercih edebilirim acaba ? Düz memurluğu tercih edebilirmiyim

        16 Kasım 2016 17:51
        • Ferhat YILMAZ ;

          3001 kodlu düz memurluğu tüm MYO mezunları tercih edebilir.

          16 Kasım 2016 18:48
  • Semanur Arslan ;

    Adalet myo okuyorum son yılım kpss de önlisansa girdim haziran atamalarına kadar ancak mezun olabiliyorum hangi bölümleri tercih edebilirim katiplik dışında

    16 Kasım 2016 22:30
  • Bahar ;

    Merhaba ben 2 yıllık pazarlama ve reklamcılık bölümünden mezunum kpssden de 65 puan aldım hangi alanlara tercih yapabilirim ? Teşekkür ederim..

    17 Kasım 2016 06:40
  • Sefa Sabancı ;

    Lise 4 muhasebe ogrencisiyim hangi bölümleri tercih edebilirim

    17 Kasım 2016 09:28
  • buse bilir ;

    Tekstil onlisans mezunuyum kpss tercih nereleri yapabilirim

    17 Kasım 2016 21:13
  • Neriman yazıcı ;

    Merhaba ben önlisans ilahiyat mezunuyum meb onaylı bilgisayar işletmenliği ve Sakarya üniversitesi 4_6 yaş çocuk gelişimi sertifikam da var bu bölümlerden birine tercih yapabilirmiyim 82 doğumluyum memurluk da yaş sınırı var mı şimdiden teşekkürler

    18 Kasım 2016 02:16
    • Ferhat YILMAZ ;

      Merhaba, sertifikalarınız size bölümünüz harici bazı kadrolara da tercih etme hakkı sağlıyor. Memurlukta yaş sınırı yok.

      18 Kasım 2016 11:18
      • Neriman yazıcı ;

        Teşekkür ederim sağolun

        18 Kasım 2016 13:12
  • Osman çevik ;

    Merhaba ben on lisans lojistik mezunuyum kpssden 70.52 aldım nerelere basvurabilirim.

    18 Kasım 2016 16:01
  • betül yıldız ;

    iyi aksamlar. ben adalet myo mezunuyum ve 76 puan cektim. merkezi atama ve kurum ici atama olarak tercih yapmanın farkı ne bilgilendırebilir misiniz?

    18 Kasım 2016 18:48
    • Ferhat YILMAZ ;

      Merkezi atamada tüm adaylar eşit şartlardadır ve sadece KPSS puanı baz alınır. Açıktan atamalarda ise ilanı açan kurumun özel şartları vardır ve sıralama bu şartlara göre belirlenir.

      19 Kasım 2016 16:07
  • mustafa kaya ;

    ön lisans bilgisayar programcılığı mezunuyum kpssden nereleri tercih edebilirim

    18 Kasım 2016 21:25
    • Ferhat YILMAZ ;

      Merhaba bilgisayar işletmenliği, VHKİ, bilgisayar teknikerliği ve düz memurluk kadrolarını tercih edebilirsiniz.

      19 Kasım 2016 16:06
  • mehmet gözet ;

    ön lisans makina mezunuyum hangi bölümleri tercih edebilirim

    19 Kasım 2016 14:48
  • Demet ;

    2 yıllık mimari dekoratif sanatlar bölümü mezunuyum.nereleri tercih edebilirim.

    19 Kasım 2016 15:11
  • okan yılmaz ;

    merhabalar 2 yıllık peyzaj teknikerliği mezunuyum tercihlerim ne şekilde olur????

    20 Kasım 2016 00:18
  • Dilek aydin ;

    Merhaba mimari restorasyon mezunuyum 71puan aldim. Düz memurluklar için şansım nedir ve restorasyondan girme olasılığım var mi teşekkürler.

    20 Kasım 2016 09:10
  • Zehra Erdoğan ;

    Merhaba ben maliye bölümünden mezunum ön lisans 65 aldım şans varmı acaba

    20 Kasım 2016 10:31
  • Fatma ;

    Yaşlı bakım teknikeri bölümunden mezunum düz memur olarak nereleri tercih edebilirim yada bolumum dısinda tercih yapabilir miyim

    20 Kasım 2016 16:17
  • merve ural ;

    Adalet bolumu mezunuyum kpss de nereleri tercih edebilirim

    20 Kasım 2016 20:46
  • memet ozdemir ;

    Merhaba ben iki yıllık banka sigorta mezunuyum kpssde hangi bölümleri tercih verebilirim?

    21 Kasım 2016 14:33
  • Enes Torun ;

    Ben lise mezunuyum şuan Üniversitesi okuyorum ama bitirmedim yinede ön lisansla bir yere yerleşe bbilirmiyim.

    22 Kasım 2016 06:09
  • Sebile ;

    Merhaba. 2016 kpss önlisans sınavından 68 puan aldım pazarlama mezunuyum. Hangi bölümleri tercih ederbilirim.

    22 Kasım 2016 17:26
    • Ferhat YILMAZ ;

      Merhaba tercih edeceğiniz kadrolar aldığınız puanla ilgili değil, bölümünüzle alakalıdır. 21-30 Aralık 2016 tarihleri arasında merkezi atama döneminde yerleştirme kılavuzu yayınlanacak. Kılavuzda bölümünüze uygun olan kadroları tercih edebilirsiniz. Ayrıca düz memurluk, VKHİ ve bilgisayar işletmenliği (bilgisayar işletmenliği sertifikası varsa) kadrolarını tercih edebilirsiniz.

      22 Kasım 2016 18:04
      • SEDEF KURT ;

        Merhaba ben önlisans muhasebe ve ugulamaları mezunuyum hangi bölümleri tercih edebilirim.
        Yardımcı olabilirseniz sevinirim.
        Teşekkürler.

        24 Kasım 2016 15:24
  • Furkan Sezer ;

    Merhaba Makine Önlisans 2. Sinif ogrencisiyim , öjsanstan 67 puan aldim bölümümün uygun olduğu kadrolar hakkinda bi bilgim yok neleri tercih edebilirim ?

    22 Kasım 2016 19:13
  • Çiğdem turhan ;

    Merhaba önlisans gıda teknolojisi mezunuyum kpss tercihi olarak nereleri tercih edebilirim.puanimda 69.20

    23 Kasım 2016 12:34
  • sümeyra tekatlı ;

    mrba ıyı aksamlar lutfen yardmcı olurmusunz.dış ticaret önlisans mezunuyum kpss puanım 71 sıralama 2400lerde.alanımdan mı tercih yapabilirim düz memurlukmu?bıseylr gelme ihtimali olurmu lutfen cevap?

    23 Kasım 2016 20:27
  • saliha ;

    Kimya onlisans mezunuyum.68 aldim.hangi kurumlari tercih edebilirim?atanabilme imkanim var mi? Yardimci olursaniz sevinirim

    23 Kasım 2016 23:47
  • SEDEF KURT ;

    merhabalar önlisans muhasebe ve vergi uygulamaları bölümü mezunuyum hangi bölümleri tercih edebilirim.

    24 Kasım 2016 15:33
  • Seren ;

    Merhabalar ben perakende satış ve mağaza yönetimi okuyorum bölümün nitelik koduna her hangi bir atama yok. Peki ben puanımla nereye girebilecegim? Düz memurluk tercihi yapabiliyormuyum?

    24 Kasım 2016 17:55
  • Bilal Gön ;

    Merhaba ben önlisans elektrik mezunuyum 69 puan aldım hangi bölümleri yazabilirim elektrik olmasada olur

    28 Kasım 2016 20:14
  • Onury. ;

    Merhabalar hocam ucakteknolojisi 2.sinif ogrencisiyim bu sene okulum bitiyor puanim 65 neleri tercih edebilirim yardimci olursaniz sevinirim iyi gunler

    29 Kasım 2016 10:28
  • Mehmet Yıldırım ;

    Merhaba ben önlisans bilgisayar programcılığı mezunuyum kpss 2016 puanım 73,388 ayrıca özel güvenlik sertifikam ve silahlı kimlik kartımda bulunmaktadır. Koruma ve güvenlik kadrolarına da başvuru yapabilirmiyim?

    29 Kasım 2016 13:32
  • Kezban akmeşe ;

    Ben adalet önlisans mezunuyum ben hangi memurluklara tercih edebilirim? Soruma cevap verirseniz sevinirim

    29 Kasım 2016 16:18
  • gizem altaş ;

    mimari restorasyon önlisans mezunuyum nereleri tercih edebilrim

    29 Kasım 2016 18:57
  • seda ;

    Gıda teknolojisi 2 yıllık mezunuyum.kpss den 58 puan aldım.memurluk için nerelere basvurabilirim.yardımcı olursanız sevinirim.21 aralıkta başvuru yapabilirsiniz dediler ve ben tercih yapmasını bilmiyorum.

    30 Kasım 2016 21:56
    • Ferhat YILMAZ ;

      Tercihleri ÖSYM’nin internet sitesi üzerinden yapacaksınız. 21 Aralık itibari ile ÖSYM tarafından tercih kılavuzu yayınlanacak. Bu kılavuzda kendi bölümünüze uygun olan kadroları göreceksiniz. Bu kadrolar içinden tercihlerinizi belirleyip ÖSYM’nin Aday İşlemleri Sistemi üzerinden form dolduracaksınız.

      1 Aralık 2016 13:03
  • Sevilay Öz ;

    Merhaba ben ön lisans lojistik bölümü mezunuyum kpss den kaç alarak bi yere atanabilirim ve ptt ye atanma şansım ne kadar puanı kaç ister ?

    1 Aralık 2016 20:05
  • ahmet kala ;

    Iyi gunler onlisans ilahiyat kpps den 64 aldim ama dhbt sinavina gieremedim diyanetten sadece kpss punai ile alim varmi?

    2 Aralık 2016 12:38
  • seda ;

    Meraba ben önlisans moda tasarım mezunuyum KPSS puanıyla hangi kurumlara tercih yapabilirim. İlginiz için simdiden tesekkür ederim

    2 Aralık 2016 13:34
  • sinem ;

    Ben turizm otel isletmeciligi önlisans mezunuyum , ama silahli özel guvenlik sertifikasini da aldım, bilgisayar kursu sertifikamda var özel guvenlik tercih edebilirmiyim yada bilgisayar sertifikasiyla oyle diger baska memurluklara . Bilgisi olan lütfen bilgilendirsin

    3 Aralık 2016 16:18
  • Ergüven ;

    Merhaba gorsel sanatlsr seramik mezunuyum. Nrreleri tercih edebilirim?

    5 Aralık 2016 15:51
  • burcu ykr ;

    turizm bölümü okudum iki yıllık. kpss den önlisanstan 65 aldım ama turizm bölümü hariç başka ne bölümü secebilirim?

    6 Aralık 2016 17:03
  • Esra nur öztürk ;

    Merhaba adalet myo mezunuyum önlisans p puanım 84 sıralamam 8987 atanma şansım bedir acaba nereleri yazabilirim kurum dışı olarak. Hangi kadroları yazabilirim yani

    7 Aralık 2016 00:42
  • Seçil ;

    Iyi günler ben işletme yönetimi mezunuyum myo dan 66 puan aldım hangi bölümlere başvuru yapabilirim yardımcı olur musunz

    9 Aralık 2016 17:26
  • Cansu ;

    Ben kimya teknolojisi bölümü mezunuyum nereleri tercih edebilirim?

    9 Aralık 2016 19:20
  • hatıce ugur ;

    işci saglıgı ve guvenlıgı yuksekokulunda 2. sınıfım mezun olmadan tercıh yapabılır mıyım nerelerı yazabılırm
    bu yıl tercıh yaptıgımda önumuzdekı sınava kadar tekrar tercıh yapabılır mıyım

    9 Aralık 2016 20:41
  • Nuri Baysal ;

    mrblar ben önlisans özel güvenlik ve koruma mezunuyum 2016 kpss ye girdim hangi alanlarda başvuru yapabilirim düz memurluk tercih etme hakkım yok mu sadece özel güvenlik mi olabilirim?

    10 Aralık 2016 01:14
    • Ferhat YILMAZ ;

      Kılavuzda Önlisans mezunları için listelenen düz memurluk kadrolarını KPSS’ye giren tüm Önlisans mezunları tercih edebilir. Bazı memurluklar için sertifika gibi özel şartlar aranız. Tercih yaparken bunlara dikkat etmeniz gerekiyor.

      10 Aralık 2016 13:34
  • hamza hüseyin ;

    74 puan aldın sizce nereler gelir

    10 Aralık 2016 02:38
  • Tugba tasdan ;

    Ben anadolu lisesi mezunuyum su an ogretmenlik okuyorum kpss ye girdim ve tercih yapmak isistiyorum 72 puan aldim nereleri yazabilirim

    10 Aralık 2016 17:42
    • Ferhat YILMAZ ;

      Haberin en alt bölümünde liste halinde verilen memurluk kadrolarını yazabilirsiniz.

      10 Aralık 2016 18:21
  • Güven gökce ;

    Önlisans Pazarlama bölümü mezunuyum kpss den nereleri tercih yapabilirim bilgi verirseniz sevinirim

    11 Aralık 2016 01:47
  • Dogus ;

    Hocam ben 2016 kpss onlisans p94 puanim 75 .anadolu lisesi mezunuyum ..neleri tercih edebilirim..veya memurluk gelirmi ??

    11 Aralık 2016 11:24
  • derya öztaş ;

    merhaba.ön lisans gıda teknolojisi bölümünden mezunum. liseyide bilgisayar teknolojisi olarak okumustum sertifikam var.nereleri yazabilirim. puanım 77

    13 Aralık 2016 11:14
  • eylin ;

    2 yllk lojistik bolumu mezunuyum kpss de hangi bolumleri tercih edebilirim

    13 Aralık 2016 17:51
    • Ferhat YILMAZ ;

      Kendi bölümünüzle ilgili kadroları ve Haberin en alt bölümünde listelenen memurlukları tercih edebilirsiniz.

      13 Aralık 2016 20:00
  • mehmet şirin korkmaz ;

    ben bankacılık ve sıgortacılık mezunuyum önlisans 2016 kpss gırdım hangı bolumlere bas vurabılırım bılgınız var mı

    13 Aralık 2016 22:09
  • Necmiye acar ;

    Bilgisayar programcılığı mezunuyum (bilgisayar programcılığı internet )(bilgisayar işletmenliği )bölümleri nin kodundan tercih yapabilir miyim

    14 Aralık 2016 21:47
    • Ferhat YILMAZ ;

      Evet yapabilirsiniz. Bilgisayar programcılığı bölümünden mezun olanların sertifika ibraz etmesi gerekmiyor.

      14 Aralık 2016 22:36
  • Cihan BakayOğlu ;

    Merhabalar Ön Lisans Muhasebe Mezunuyum. Memurluk için hangi bölümleri tercih edebilirim ve tahmini kpss puanı hakkında da bilgi verirmisiniz. Teşekkürler..

    15 Aralık 2016 12:26
    • Ferhat YILMAZ ;

      Merhaba, 3173 kodlu Muhasebe bölümü mezunları Veri Hazırlama Kontrol İşletmeni, Memur, Muhasebeci, Bilgisayar İşletmeni gibi kadroları tercih edebilir. KPSS 2014/2 yerleştirmelerinde 88 puan ve üstü ile alım yapıldı.

      15 Aralık 2016 18:58
      • burak ince ;

        hocam kpss den 72 aldım bana bölüm önerebilir misiniz

        15 Aralık 2016 21:49
        • Ferhat YILMAZ ;

          Hangi bölüm mezunu olduğunu yazarsanız ihtimalleri belirtebiliriz.

          15 Aralık 2016 22:42
          • Neslihan degirmen ;

            Hocam ben onlisans çocuk gelişimi mezunuyum KPSS puanim 70 alan siralamam 9104 nasil tercih yapabilirim ne olarak hangi kurumda atanabilirim kadro acilmamis görünüyor bilgi verirseniz çok sevinirim

            16 Aralık 2016 07:18
  • Aydın ;

    Hocam merhaba. Ben Bilgisayar Teknolojisi ve Programlama mezunuyum. KPSS puanım 72 biliyorum çok soran olmuş ama hangi tercihleri yapabilirim? Sizce hangi bölümü tercih etmem en avatnajlı olur ? Teşekkürler.

    16 Aralık 2016 01:13
  • melek ;

    muğla sıtkı koçman reprezant-mümessil önlisans mezunuyum.kpss önlisans sınavına girdim.kpss atamalarında hangi bölümleri tercih edebilirim?

    16 Aralık 2016 11:22
  • Mert Yeşiltepe ;

    Hocam kpss puanım 69.480 turizm mezuyum benim bölümüme açılan herhangi bir dal yok 3001 le tercih yapacam fakat arff veya apron memuru olmak istiyorum herhangi bir şartı var mı yada bu puanlar düşük illere girmek mümkün mü?

    16 Aralık 2016 16:04
  • Serkan ;

    Merhabalar,
    Endüstriyel otomasyon teknikeriyim.Hangi bölümleri seçebilirim.

    16 Aralık 2016 21:52
    • Hakan ;

      Ben de ayni bolum mezunuyum.sadece kendi bolumumuzmu yoksa elektronik ve elektrik teknikerligi bolumunu de secebilirmiyiz.cunki bizler o bolumlerin derslrrini de gorduk.ve ne yazzik ki bizim bransimiza ait atamalar neredeyse yok.

      17 Aralık 2016 10:22
  • Elif ;

    Kpss 2016dan 69 puan aldım muhasebe ve vergi uygulamaları bölümü onlisans mezunuyum puanımla yerlesebilecegim yerler hakkında bilgi verebilirmisiniz? Ya da bu puanla nerelere yerlesebilirim?

    16 Aralık 2016 22:39
  • Esma Cicek ;

    Merhabalar tıbbi sekreter mezunuyum ,ama alim yok ,büro sekreterliğini tercih edebilirmiyim.yada hangi bölümleri

    18 Aralık 2016 02:06
  • Özlem Doğan ;

    Merhaba Ben Ön lisans Muhasebe ve Vergi uygulamaları Mezunuyum Hangi Bölümleri Tercih Edebilirim

    19 Aralık 2016 11:54
  • ceyhun yıldız ;

    hocam ben 69.927 aldım ön lisans muhasebe mezunuyum nereleri seçebilirim ?

    19 Aralık 2016 17:14
  • Sefa çınar ;

    Kpss puanım 80,5 sıralamam 26500 bilgisayar pgramcılığı önlisans mezunuyum sizce atanır mıyım

    19 Aralık 2016 21:00
  • Mustafa gedikli ;

    Fındık eksper ligi mezunuyum e sınıf için ehliyet var bilgisayar sertifika var nerelere baş vurabilirsiniz yaş 41

    20 Aralık 2016 03:53
  • Ferhat YILMAZ ;

    Birçok okuyucumuz aynı soruyu sorduğu için toplu cevap vermek istedim. Bu seneki merkezi atamalarda alınacak memur sayısı o kadar düşük ki; KPSS puanı alt limitinin 90-95 puandan aşağı düşmesi beklenmiyor. Dolayısıyla 60 ve üstü alan adayların KPSS tercihlerinden sonra şanslarını açıktan atamalarda denemesini tavsiye ediyoruz.

    20 Aralık 2016 20:32
  • fatma karatas ;

    Mrblar bn muhasebe vergi uygulamalari mezunuyum tercih yapmayi bilmiyorum acikca biraz bilgi verebilirmisiniz kafam karisti bildigimi unuttum resmen

    20 Aralık 2016 23:46
    • Ferhat YILMAZ ;

      Kılavuzu baştan sona okumanızı tavsiye ediyorum. Merak ettiğiniz her şeyi kılavuzda bulabilirsiniz.

      21 Aralık 2016 23:57
  • sevda ;

    Mrb On lisans Çocuk gelisimi bölümü mezunuyum alanim disi tercih yapabiliyr yapılıyorsa hangi bolumler

    21 Aralık 2016 09:13
  • Ng ;

    Diş ticaret mezunuyum 70 puanim var nereleri yazabilirim

    22 Aralık 2016 07:15
    • Ferhat YILMAZ ;

      Dış Ticaret bölüm kodu 3187’dir. Kılavuzda 3187 kodlu kadro bulunmuyor. Yalnızca 3001, 7225 kodlu kadroları tercih edebilirsiniz. MEB onaylı Bilgisayar İşletmenliği sertifikanız varsa 3001, 6225 (ikisi bir arada olacak) kodlu kadroları da tercih edebilirsiniz.

      22 Aralık 2016 23:42
  • Aysegul yagiz ;

    Onlisans Laborant ve veteriner saglik mezunuyum.66 kűsűrlu puan aldim nereleri tercih etmeliyim.Lutfen yardimci olun

    22 Aralık 2016 13:38
    • Ferhat YILMAZ ;

      Merhaba, bölüm kodunuz 3021’dir. Kılavuzda 3021 kodlu herhangi bir kadro bulunmuyor. MEB onaylı Bilgisayar İşletmenliği sertifikanız varsa 3001, 6225 (ikisi bir arada olacak) kodlu kadroları da tercih edebilirsiniz.

      22 Aralık 2016 23:41
  • Elanur karagoz ;

    Merhaba ben çocuk gelisimi ve egitimi mezunuyum önlisans hangi bolumleri tercih edebilirim?

    22 Aralık 2016 17:14
    • Ferhat YILMAZ ;

      Merhaba, bölümünüzün kodu 3385’tir. Kılavuzda 3385 kodlu herhangi bir kadro bulunmuyor. MEB onaylı Bilgisayar İşletmenliği sertifikanız varsa 3001, 6225 (ikisi bir arada olacak) kodlu kadroları da tercih edebilirsiniz.

      22 Aralık 2016 23:40
  • seçil ;

    işletme yönetimi önlisans mezunuyum tercihlerdeki niteliklerde işletme-muhasebe mezunu olanlar diyor ben işletme yönetimi mezunu olarak bunları tercih edebilir miyim?

    22 Aralık 2016 17:20
    • Ferhat YILMAZ ;

      Merhaba, İşletme Yönetimi bölümünün kodu 3163’tür. KPSS 2016/2 tercih kılavuzunda 3163 kodlu 2 kadro bulunuyor. Bunları tercih edebilirsiniz. MEB onaylı Bilgisayar İşletmenliği sertifikanız varsa 3001, 6225 (ikisi bir arada olacak) kodlu kadroları da tercih edebilirsiniz.

      22 Aralık 2016 23:39
  • Nurten urhan ;

    Ben 2yıllık dış ticaret mezunuyum kpss de neyi tercih edebilirim?

    22 Aralık 2016 17:41
    • Ferhat YILMAZ ;

      Dış Ticaret bölüm kodu 3187’dir. Kılavuzda 3187 kodlu kadro bulunmuyor. Yalnızca 3001, 7225 kodlu kadroları tercih edebilirsiniz. MEB onaylı Bilgisayar İşletmenliği sertifikanız varsa 3001, 6225 (ikisi bir arada olacak) kodlu kadroları da tercih edebilirsiniz.

      22 Aralık 2016 23:37
  • Gamzee ;

    Gıda kalite kontrolü ve analizi bölümü mezunuyum kpss de hangi bölümleri tercih edebirim ?

    22 Aralık 2016 21:05
  • Suleyman özkan ;

    Hocam ben ilk defa kpss ye girdim nasıl tercih yapacağım bilmiyorum 70 aldım inşaat mezunuyum nasıl yapacağım nereleri yazacağım saygilar

    23 Aralık 2016 01:38
    • Ferhat YILMAZ ;

      KPSS-2016/2 TERCİH KILAVUZU Genel Bilgiler bölümünü okumanız yeterlidir.

      24 Aralık 2016 09:55
  • Busra Bulut ;

    Lise mezuniyetim Web Tasarım (teknik lise) fakat önlisansta Radyoterapi (saglik) okudum. Kpss ye inlisanstn girdim acaba bilgisayar isletmenligi tercih edebilirmiyim?

    23 Aralık 2016 10:08
    • Ferhat YILMAZ ;

      Merhabalar, eğitim hayatınızın herhangi bir döneminde bilgisayar dersi aldıysanız ve bu dersi başarıyla geçtiyseniz Bilgisayar İşletmenliği Sertifikası ihtiyacınız yoktur.

      24 Aralık 2016 09:49
  • Eda baydere ;

    Merhaba, en turizm ve otel isletmeciligi mezunuyum . Kpssde hangi bolum uzerinden hangi memurluklar icin tercih yapabilirim?

    23 Aralık 2016 12:38
    • Ferhat YILMAZ ;

      Merhaba, bu atamada Turizm ve Otel İşletmeciliği bölümüne özel herhangi bir kadro açılmadı. Dolayısıyla Aranan Nitelikler kısmında 3001, 7225 kodlarının yer aldığı kadroları tercih edebilirsiniz. Bunun dışında sürücü belgesi ve bilgisayar sertifikası varsa 6225 ve 6505 kodlarının yer aldığı kadroları da tercih edebilirsiniz.

      24 Aralık 2016 09:45
  • Aydin ;

    Merhaba motor bolumu mezunuyum. Tercih yapacam ancak arff memuru ile ilgili daha onceki yillarda tum bolumlerden alindi gibi bilgiler var arff memuru icin aranan sartlar nelerdir

    23 Aralık 2016 23:22
    • Ferhat YILMAZ ;

      Merhaba, ARFF memuru kadrolarını yalnızca itfaiyecilik önlisans bölümlerinden mezun olanlar tercih edebiliyor.

      24 Aralık 2016 09:38
  • fatma gonulsen ;

    onlısans ılahıyat mezunuyum kpss nelerı tercıh edebılırım

    24 Aralık 2016 12:27
    • Ferhat YILMAZ ;

      Önlisans İlahiyat Bölümü nitelik kodu 3329’dur. Şu anki atamada bu bölüme özel kadro açılmamıştır. Nitelik kodlarında 3001 kodu olan kadroları değerlendirebilirsiniz.

      24 Aralık 2016 12:55
  • Pınar Diri ;

    Merhaba ben ön lisans çocuk gelişimi mezunuyum KPSS de nasıl tercih yapabilirim seçeneklerim nedir ?

    24 Aralık 2016 16:20
    • Ferhat YILMAZ ;

      İyi akşamlar bu atamada çocuk gelişimi kadrosu açılmadı. Bu nedenle her bölümün tercih edebileceği kadroları yani 3001 kod numaralı kadroları tercih edebilirsiniz.

      24 Aralık 2016 21:13
  • Busra balta ;

    Merhaba Aof onlisans halkla iliskiler mezunuyum kpss puanim 65 tercih yapma sansim var mi. Meb onayli bilgisayar sertifikam da var buda tercih yapmamda ek bir arti olabilir mi ne olur yardim edin. :((

    25 Aralık 2016 10:31
    • Ferhat YILMAZ ;

      Puanı ne olursa olsun KPSS’ye giren herkesin tercih yapmaya hakkı vardır. Bilgisayar sertifikası bölümünüz harici memur kadrolarına tercih yapmanız için avantajdır. Kılavuzda yer alan kadrolardan 3001 ve 6225 kodlarını birlikte taşıyan kadroları tercihleriniz arasında gösterebilirsiniz.

      25 Aralık 2016 13:21
  • Mekatronik ;

    Ben mekatronik iki yıĺlık mezunuyum mekotronikten hiç alınmıyor mu ben görmedim hangi tercihleri yapabilirim

    25 Aralık 2016 11:17
  • Erkan Ünsal ;

    Merhaba ben önlisans inşaat mezunuyum kpssde hangi bölümleri tercih edebilirim kodlarıyla birlikte

    25 Aralık 2016 12:18
    • Ferhat YILMAZ ;

      Tercih kılavuzunda yer alan Önlisans Nitelik Kodları bölümünden kendi bölümünüzün kodunu bulabilir ve kadrolar arasında bu kodlu kadroları tercih edebilirsiniz.

      25 Aralık 2016 13:22
  • Turgut özkay ;

    Önlisans lojistik mezunuyum habgi bölümlerde tercih yapabilirim acaba

    26 Aralık 2016 17:57
  • burcu ;

    merhaba,bankacılık ve sigortacılık önlisans mezunuyum bu sene tercih yapabilecek miyim? neleri yazabilirim?

    26 Aralık 2016 22:01
  • semiha ;

    Hayırlı Akşamlar Ferhat bey. Böyle bi açıklama yaptığınızı gördüm. Halkla İlişkiler ve Tanıtım Önlisans mezunları için.Puanı ne olursa olsun KPSS’ye giren herkesin tercih yapmaya hakkı vardır. Bilgisayar sertifikası bölümünüz harici memur kadrolarına tercih yapmanız için avantajdır. Kılavuzda yer alan kadrolardan 3001 ve 6225 kodlarını birlikte taşıyan kadroları tercihleriniz arasında gösterebilirsiniz.Peki bu kodları ayrı ayrı yazabiliyor muyuz yoksa ikisinin bir arada olduğu bölümü mü tercih edebiliyoruz. Yardımcı olur musunuz ?
    İkisinin bir arada bulunduğu kadro çok farklı bir alana hitap ediyo bölümle alakası kalmıyo o zman lütfen yardım. Şimdiden teşekkürler.

    27 Aralık 2016 00:54
    • Ferhat YILMAZ ;

      Kılavuzda sadece 3001 olan kadro yer almıyor. 3001’in yanında mutlaka güvenlik soruşturması kodu da yer alıyor. Bilgisayar dersi aldıysanız ya da sertifikanız varsa 3001’in yanında 6225 kodu olan kadroları yazabilirsiniz. Bu iki kodun bir arada olması gerekiyor.

      27 Aralık 2016 13:08
      • semiha ;

        Çok teşekkür ediyorum. Güzel ve faydalı bir bilgilendirme oldu.

        27 Aralık 2016 13:10
  • tansu büyüksünetçi ;

    merhaba ferhat bey ben 2yıllık mekatronik mezunuyum kpss de elektronik elektrik makine bölümlerinden tercih yapabilir miyim ?

    28 Aralık 2016 11:11
    • Ferhat YILMAZ ;

      Merhaba, Mekatronik bölümünün nitelik kodu 3292’dir. Şu anki alımlarda 3292 nitelik kodlu kadro yer almıyor. Ancak 3001 nitelik kodlu kadroları tercih edebilirsiniz. 3001 ile birlikte yer alan nitelik kodlarına dikkat etmeyi unutmayın.

      28 Aralık 2016 12:44
  • Şerife sarı ;

    Iyi akşamlar ben geleneksel el sanatları onlisans mezunuyum. Nitelik kodlarimin olduğu alanlarda bana ait olmayan nitelik kodu da var mesela ben üniversite de bilgisayar dersi gördüm ama meb onaylı bir kursa gidip sertifika almadım. Yada başka bölüme hitap eden nitelik kodu da var ben buna rağmen tercih yapabiliyormuyum yoksa sadece kendi kodlarim mi olmalı tercih yapacağım kadroda

    29 Aralık 2016 19:09
  • Şeyma çetin ;

    Ben çocuk gelişimi önlisans mezunuyum ama kpss de bizim bölümden atama yok başka hangi alanlarda tercih yapabilirim..

    29 Aralık 2016 20:57
    • Ferhat YILMAZ ;

      3001 nitelik kodlu kadroları tercih edebilirsiniz. Ancak bu kodun yanında yazan diğer nitelik kodlarına dikkat etmelisiniz.

      29 Aralık 2016 23:34
  • eser ;

    Merhaba,Ben 2 yıllık aöf radyo tv programcılığını bitirdim. Sanırım 2018 yılında olan sınava girme hakkım var 2017 giremiyoruz. Hangi tercihleri yapabirim. İstanbulda yaşıyorum istanbulda memurluk yapma sansım nedir. Teşekkürler şimdiden cevaplariçin emeğinize sağlık.

    2 Ocak 2017 11:25
  • Seher Ekiz ;